/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gemme ledninger af vejen.
Fra : Jesper_wood
Vist : 3250 gange
100 point
Dato : 06-01-08 08:48

Hejsa,

Har sat et 20" tv op på vægen og skjult ledningen ned til gulvet, men "transformeren" ligger nu på gulvet. Kender i et produkt eller anden løsning som jeg kan gemme transformeren i ? Skal være hvid.

Har ledninger bag computeren fra Modem/Router som står på en platform der kunne jeg også bruge en kasse af en art til at gemme disse.

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-01-08 08:55

Stil en blomst, gulvvase eller CD-holder foran transformeren.

Byggemarkeder, ihvertfald Silvan, har plastskinner til at skjule ledninger i.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-08 08:57

Det er jo muligt at "forlænge" ledningen, mellem transformeren og tv'et. På den måde, er det som regel muligt at "skjule" transformeren et stykke væk fra tv'et.
Det er dog ikke fuldstændigt problemfrit, men heller ikke umuligt. Ledningen skal have et ordentligt tværsnit, og man skal huske hvad der er plus og minus.
Måske du kender en "el-mand" der kan hjælpe dig.

Blot et foreslag

MVH

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-01-08 09:02

Findes der ikke en form for "kabel boks" eller noget i den stil ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-01-08 09:04
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-08 09:12

Citat
Stil en blomst, gulvvase eller CD-holder foran transformeren.

Den løsning, lyder som om, at det kunne være min kone, der var kommet med den. (virker i første omgang, men 14 dage efter, når man flytter blomsterne, står man med samme problem igen)

Citat
Findes der ikke en form for "kabel boks" eller noget i den stil ?

Jo. det kan da nok findes. (her var det måske en god ide, at vide hvilken størrelse vi snakker om, mål????)
Det er som regel ikke en god ide at lukke en strømforsyning inde i en boks, da den skal kunne slippe af med varmen. Prøv at tænke på en PC, der er det nødvendig med en blæser, for at slippe af med varmen. selv i et relativt stort kabinet.

Varme forkorter levetiden på al elektronik.

MVH

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-08 09:18

Begge mine routerer sidder på vægen bag PC'en. Kablerne er indført i en kabelkasse, som slutter ved en hylde, PC'eren står på. Under hylden har jeg opsat beslag, således, at en "klodskasse" til en 10'er, kan tages ned. I klodskasen ligger alt der har med omformer, ledninger osv. Routerne er monteret, så jeg kan se kontrollamperne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-01-08 09:22

Nå, okay, Du har taget en plastliste i anvendelse som jeg anbefalede.
Det grå RJ45 kabel kan nu godt forkortes betragteligt.

Jeg tænker på en helt 3. løsning: Byg en kasse på væggen i samme længde som fladskærmen.

Køb noget træ til en ramme der lige dækker boksene ( 5-7 cm ??)når de sidder ved siden af hinanden, og en tynd plade der kan dække til sidst. Rammen skal kun bestå af top + to sider, og så dækpladen, så kan Du også komme til at tjekke ledninger og dioder på boksene ved at kigge nedefra og op.

Hvis rammen så sidder i samme længde lige under skærmen kian Du male den i samme farve som skærmen, eller hvid så den falder ind i væggen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-08 09:27

Nu ved vi jo heller ikke, hvilket beslag, du har brugt til at ophænge skærmen med. Den strømforsyning, ser jo ikke så stor ud, så måske er det muligt, at skjule den bag skærmen. Så kan du ligge en forlængerledning (230V) op bag skærmen.

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-01-08 09:46

Så er det man undres....hvorfor f***** har de ikke indbygget trafoen i skærmen ??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-08 11:04

Ja !!!!

Det kan have noget med at, så er man fri for at få godkendt TV'et ved div. myndigheder i mange forsk. lande. Man kan nøjes med at få godkendt 1 stk. løs transformer, og så bruge den til mange forsk. modeller TV.
Det bruges af mange i dag. Det er nemmere at bruge en i forvejen godkendt strømforsyning, og så koncentre sig om at lave selve apparatet (også andre ting end TV)
Det er generelt hurtigere, nemmere og billigere, end at skulle indhente div. godkendelser.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-01-08 07:17

Har du fundet ud af noget?????

MVH