/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke streame DR Live TV
Fra : erischmi2008
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 05-01-08 22:40

Hej!

Jeg har problemer med at se DR Live TV (DR1 & DR2) på min bærbare computer. Jeg har forbindelse til nettet (2 MB forbindelse) via af trådløs Netgear router (WGR614 v2).

Når jeg klikker på DR1 eller DR2 linket i netplayeren, kommer beskeden "Opretter forbindelse til medie". Efter et stykke tid skifter den tilbage til "Klar", og der er sort skærm.

Jeg har ikke problemer med at se tidligere klip, fx. den seneste TV-avis eller klip fra DR update. Der er kun Live-TV som ikke kan vises.

Hvis jeg sætter mit lan-kabel direkte i computeren (dvs. ikke anvender trådløst internet), er der ingen problemer med at se Live TV, så det må være den trådløse forbindelse over Netgear routeren den er gal med.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være problemet? Er der en speciel instilling man skal anvende i WMP eller i router-opsætningen?

Hilsen
Erik

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:48

jeg har den samme router som du. Jeg har ingen problemer og har ikke lavet nogle specielle indstillinger...

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 06-01-08 08:32

Jeg tænkte på om du har fuldt signal når du prøver, og på om det er en gammel bærbar....

MVH.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-08 11:06

Signalet skal være bedre end bare god. Der findes USB / PCMCIA wireless adaptere som "måske" kan trække et bedre signal. Jeg ville foretrække USB da den kan forlænges og anbringes i en gunstig vinkel, i forhold til "senderen" (router)
Når du henter brugte udsendelser, er der jo tid til at hente i modsætning til direkte TV.

Kommentar
Fra : erischmi2008

Dato : 06-01-08 11:31

Tak for svarene!

Jeg tror også det må være min trådløse forbindelse den er gal med. Min laptop er helt ny og signal-styrken er helt oppe på fuld, men alligevel er virker det ikke. Det må enten være noget med computerens modtagelse eller med routeren.

Erik

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:20

jeg har aldrig haft større problemer med routeren, dog kan det være en god ide at restarte den af og til (ca. 1 gang om ugen), jeg har før oplevet at den har smidt min bærbar af nettet uden begrundelse, men som sagt, så virker det med en restart. mht. om den kan samarbejde med ældre computere, så ja, min far har også denne router og bruger bl.a. sin 700 mhz. gamle bærbar, det går fint... Håber du finder en løsning på problemet...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:24

glemte lige det sidste... Jeg har for det meste fuld signal... Inden jeg fik kryptering på, kunne en beboer i en anden opgang bruge min router, og der er både en del vægge og etager imellem, så den giver en god forbindelse. Men det kræver jo også en god internet-forbindelse for at streame direkte - bruger selv 4Mbit - uden probl...