/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvereter Macromedia Direckto
Fra : tynne
Vist : 216 gange
50 point
Dato : 05-01-08 17:33

Jeg har lavet en lille præsentation i Macromedia Director 8.5 og publiceret den som Projekt.

Nu vil jeg gerne afspille præsentationen på en udstilling, hvor jeg helst vil undgå at skulle bruge computer.

Så mit enkle spørgsmål er, om jeg kan konvertere Director-Projektet til et videoformat, så filmen kan afspilles fra en ganske almindelig DVD-afspiller

På forhånd tak

Peter Christiansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-01-08 21:19

Der er ikke noget i vejen for at gemme dit projekt, og så brænde det over på en DVD med et brænderprogram som feks. Nero, så det afspilles på en alm. DVD-maskine.

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_13466&sliceId=1#create
Uddrag fra ovenstående side:
DVD-Video is most commonly seen with commercial videos. These DVDs usually include a menu that allows navigation through a movie as well as special features. Many developers want to create these menus using Director, but this is not possible. Director movies can not be incorporated into video DVDs or create these kinds of menus.

Director projectors and Shockwave movies can, however, be distributed on data DVDs just like they can on CD-ROMs. The process of getting a Director movie onto DVD-ROM is similar to getting it onto CD-ROM. This process requires special software and hardware designed to write the data to the DVD-ROM.

It is also possible to create a hybrid DVD that contain some data and some video or audio content on separate sections of the disk. It would be possible to put both a Director movie (Shockwave and/or projector) as well as video and audio on a hybrid DVD.

Husk at lukke dine spørgsmål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tynne

Dato : 05-01-08 21:30

hej palle

først engang mange tak for dit svar! Men det var nu ikke lige det jeg spurgte om.

Jeg vil gerne kunne afvikle en Director-film direkte fra en simpel DVD- afspiller uden brug af computer

hilsen

Peter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-01-08 23:12

Macromedia Director som nu er opkøbt af adobe kan ikke selv lave en dvd, men det projekt som du har fremstillet, med det, kan brændes med et brænderprogram, så der fremstilles en DVD, som du ikke vil fremviser med en computer, men med en DVD-afspiller.
En DVD-afspiller kan kun afvikle DVD-skiver.
Men mener du en DVD-harddisk som man bruger til at optage TV-udsendelser med: tja, den kan selvfølgelig afspille flere formater, men vel ikke direkte i et Macromedia Director-format, så i alle tilfælde skal dit projekt ændres til et format den kan forstå, det være sig Avi eller DVD, format. Og som jeg kan se det kan det nemmest komme over på en DVD skive først.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tynne

Dato : 06-01-08 00:25

hej igen

jeg mener stadig en ganske gemen DVD-afspiller, der står under tonsvis af TV-apparater. Glem alt om computer, harddiske m.m.

Jeg vil afspille min Director-præsentation direkte fra en DVD- afspiller, der er tilsluttet en TV-skærm. Ikke andet

hilsen

peter

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 06-01-08 01:01
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-08 12:21

Jeg mener nu jeg har skrevet svaret 05-01-08 21:19:
Director projectors and Shockwave movies can, however, be distributed on data DVDs just like they can on CD-ROMs. The process of getting a Director movie onto DVD-ROM is similar to getting it onto CD-ROM. This process requires special software and hardware designed to write the data to the DVD-ROM.

Altså brænd projektet ud på en DVD i MPEG-2 format.
VH Palle Hansen