/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Golfstrømmen/saltindhold.
Fra : Snoop-o1
Vist : 666 gange
30 point
Dato : 04-01-08 19:52

jeg sad lige og læste om golfstrømmen, med forstår ikke nogle ting.
og jeg har fået til opgave at besvare disse spørgsmål - nogle som kan hjælpe?

Hvad er forbindelsen mellem golfstrømmen og densiteten af vand med forskelligt saltindhold?
Hvilke principper er det der holder golfstrømmen i gang?
Hvad betyder golfstrømmen for klimaet i Nordeuropa?
Hvorfor kan global opvarmning på grund af drivhuseffekten svække golfstrømmen?
Hvad kan det betyde for klimaet i bl.a. Nordeuropa?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 19:57

Lektier igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 19:58

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 7

Ham den kloge klarer ikke sine lektier selv.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-01-08 20:01

Nej, han gider umiddelbart ikke ret meget - en typisk taber!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 20:36

du glemte noget i min sidste tip såe værsgo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 21:47

Undskyld snoop det er jo ikke til at se forskel på folk når de har sådan en grim bz agtig hætte på
Det drejer sig om en anden person tror jeg nok hvis du altså ikke har flere profiler med samme omtalte hætte på
Undskyld så Sunowich
Et godt råd er at give de poient du har udsat til et spørgsmål, du har stillet,og deltage i det undervejs. Hvis du bare sletter spørgsmål en masse har svaret/brugt tid på bliver du upopulær ka du jo nok fornemme ik.
Bare et råd og ikke for at få dine poent er sku ligeglad med dem man vinder aldrig alligevel Heller ikke Som poeintjæger for du ka bare se i statestikken ude i venstre side af billedet man ka ligesågodt vinde næsten uden poient som med en hel bunke Jagede p hvilket der er nogle her i forummet der ikke har fattet selvom de har været her i mange år

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 04-01-08 22:31

jeg sad lige og læste om golfstrømmen, med forstår ikke nogle ting.
og jeg har fået til opgave at besvare disse spørgsmål - nogle som kan hjælpe?

Hvad er forbindelsen mellem golfstrømmen og densiteten af vand med forskelligt saltindhold?
Golfstrømmen trækker vand fra den Mexicanske Golf nordpå, fordi vandet her har et lavt saltindhold, og derfor er nemmere at flytte end det tunge saltholdige vand.

Hvilke principper er det der holder golfstrømmen i gang?
Nordøstpassaten laver bølger og flytter derfor overfladevand fra polarområderne mod den Mexicanske Golf. For at det ikke skal blive højvande flytter vandet under overfladen sig den modsatte vej (minder om understrøm).

Hvad betyder golfstrømmen for klimaet i Nordeuropa?
Det kolde overfladevand fra polerne køler europa ned. Derfor er det væsentlig koldere i Paris end i New York, som eller ligger på samme bredegrad.

Hvorfor kan global opvarmning på grund af drivhuseffekten svække golfstrømmen?
Den globale opvarmning virker kraftigst over polerne,så temperaturforskellen mellem polerne og den Mexicanske Golf bliver mindre. Så aftager nordøstpassaten, og selvfølgelig også Golfstrømmen.

Hvad kan det betyde for klimaet i bl.a. Nordeuropa?
Temperaturen stiger, fordi der ikke presses så meget koldt vand forbi.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 01:57

Jeg ved da lidt Paratviden og om i så ved det ?? men Min bror bor i Norge ved Stavanger og der et sted i nærheden ved kystlinien er Faktisk en ø Med Palmer og exotiske planter alt sammen på grund af Golfen Uh det hjalp lidt på den dårlige samvittighed overfor dig
Sov Godt det skal jeg nu Sune