/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Remote desktop
Fra : Simmaster
Vist : 732 gange
200 point
Dato : 04-01-08 18:39

Hejsa, Jeg har en stationær pc stående som jeg bruger til server, dens formål er at downloade div. fra nettet, samt fungere som lager i mit netværk.

Det jeg gerne vil vide er lidt om hvordan man kan sætte routeren op til at jeg kan tilslutte min server via fjernskrivebordet uanset hvor jeg befinder mig i landet, den ip adresse jeg har nu er jo bare en standard hjemme neværks ip, tildelt af min router, jeg har hørt et eller andet om at jeg kan lave et eller andet for at få en "rigtig" ip som jeg kan bruge fra over internettet men ved ikke hvordan, nogen der kan hjælpe?

Min router er en Levelone WBR-3408

Et andet spørgsmål, når jeg er tilsluttet via fjernskrivebord, kan jeg ikke vælge genstart i start menuen, er der noget jeg kan gøre for at få lov at genstarte via fjernskrivebordet, ved godt at jeg så mister forbindelsen, men kan jo bare connecte igen når den er genstartet, det irritere mig grænseløst at jeg ikke kan arbejde ordentligt når nogle ting kræver genstart.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Jacob

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 200 point
Dato : 04-01-08 21:57

Fjernskrivebord benytter port 3389. Du skal derfor lave portforwarding af port 3389 i din router til din server.
Når du skal logge på din server udefra, skriver du bare dit offentlige ip-nummer i fjernskrivebordet. Routeren sørger herefter for at dirigere forespørgslen frem til din server.

Med hensyn til genstart kan du lave en genvej på skrivebordet. Når du har højreklikket og valgt ny genvej skriver du shutdown -r -t 00 og trykker næste. Herefter giver du genvejen et navn og trykker udfør. Næste gang du skal genstarte, dobbeltklikker du bare på genvejen.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:03

Mange tak :D

Det med genstart, vil det virke? Har nemlig prøvet at genstarte via joblisten, men den gjorde det ikke selvom jeg valgte det i menuen, ligesom om at windows blokkere den funktion når den kører remote.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 04-01-08 22:17

Jeg mener, at jeg har benyttet mig af metoden engang. Vil dog ikke lægge hovedet på blokken for det. Men du kan jo prøve

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:19

Den kommando til genvejen du gav mig, var ikke genstart, men log af, du får point uanset hvad, men kan du evt. give mig den rigtige i stedet for log af?

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:25

Tak for svaret Moneypenny.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 04-01-08 22:52

Det skulle være den rigtige. Hvis du går i en kommandopromt og skriver shutdown /?, kan du se de muligheder, du har.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 04-01-08 23:00

Jeg har så lige googlet mig frem til en anden mulighed. Dette gøres fra en kommandopromt.

tsshutdn /reboot

Jeg sidder på en Vista maskine, og her virker kommandoen ikke. Men den skulle virke på XP.