/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
opsigelse af min lejre
Fra : IsabelPige
Vist : 1113 gange
20 point
Dato : 04-01-08 14:04

Jeg er en pige som har lejet min lejlighed ud i et års base, for at flytte sammen med min kæreste. nu har jeg boet hos min kæreste i ca. 5 måneder og det er gået i stykker, og han vil have jeg skal flytte. Derfor vil jeg have min lejlighed tilbage. Og udfra dette har jeg lavet en opsigelse, men kontrakten står der, at han har to måneder. Det får han også.
Mit spørgsmål er, hvad så hvis min lejre ikke flytter ud efter de 2 måneder. Hvad kan jeg gøre for at få min lejlighed tilbage. Er der nogen som kan give mig råd, eller en ide. Det vil jeg være meget glad for..

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 04-01-08 14:14

http://hjem.dk/sport-fritid/sport/camping/telte/default.aspx

Efter hvad jeg ved, kan det tage en krig at få smidt lejere ud.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 04-01-08 14:27

hvis det er tidsbestemt leje, er det vel ikke så svært at komme af med en lejer??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 14:34

Har du fremlejet din lejlighed ud på en 1 års kontrakt, kan du "hoppe og danse"

Du kan IKKE smide vedkommende ud før tiden....

Kommentar
Fra : IsabelPige

Dato : 04-01-08 14:35

Ja det tidsbestemt, min lejre har 2 måneders opsigelse, også fra min side. Jeg har lavet min opsigelse her fra januar og 2måneder frem, har bare sendt med posten her for 3 uger siden har ikke hørt fra ham, eller fået husleje. Ved ikke hvad jeg skal gøre hvis han ikke flytter ud...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 04-01-08 14:39

huslejenævnet?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 04-01-08 14:46

Du burde nok have sendt opsigelsen anbefalet, ellers kan han nægte at han har fået den.

Men ellers kunne du prøve den nærmeste advokatvagt, som er gratis rådgivning. De burde vide sådan noget.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-01-08 15:49

Når du har lavet en tidsbestemt lejekontrakt, er det den der gælder,
du står dårligt i en sådan sag, tænk også på din lejer!!!

Man kan ikke bare smide en lejer ud, grundet en ny situation for dig.
det er sgu træls at se hvordan nogle behandler lejere i dagens Danmark,
læs "Ugeavisen", med juristerne, her er der masser af eksempler på,
hvad udlejere tror de kan gøre ved de mennesker de fremlejer deres bolig til.

Godt vi har en skrap lovgivning på dette område.

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-08 16:00

Normalt afskyr jeg udlejere, men din situation er en anden, som udlejer. Derfor fortsætter jeg indlægget:

Du kan opsige lejemålet med de 2 måneders varsel der er angivet i kontrakten.

Du burde nok have sendt opsigelsesvarlset anbefalet. Du har jo ingen dokumentation på at du har sendt din lejer varslet.!!!

Du har nok ikke modtaget husleje penge fordi han vil være sikker på at få sit depositum.

Men har han ikke betalt husleje skal du bede ham indbetale inden for 8 dage, ellers kan du bede ham pr. d.d. (Gør det anbefalet!!!)

Brug. evt. de 300-400 kr. på et brev via en advokat, der er god til lejeret, hvis det går i hårdknude, ellers er der huslejenævnet på din kommune. Søg rådgivning der.

tadeo > Både leje og udlejer kendte lejebetingelserne da de indgik aftalen!!! Derfor skal udlejer, i dette tilfælde, ikke tænke på leje, men på sig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 16:30

Citat
Du har nok ikke modtaget husleje penge fordi han vil være sikker på at få sit depositum.

Hvor står der noget om huslejen IKKE er betalt....

Er det tilfældet er det jo underordnet hvad der ellers står i kontrakten - det er ALTID opsigelsesgrund....

ER huslejen betalt - og fremlejen er tidsbestemt på 1 år - kan du IKKE gøre noget...

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-01-08 16:31

Forkert citeret, aftalen er på et år, den kan ikke ændres, her tænkes der på,
hvis aftalen skulle gå udover det aftalte år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 16:34

En tidsbestemt fremleje behøver IKKE opsiges - det er gjort allerede ved kontraktens indgåelse (deraf ordet)....

Så du må stå et telt op eller finde noget andet til kontrakten udløber.....

Det lugter lidt "hjemmelavet" hvis den både er tidsbestemt OG med opsigelsesvarsel....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-01-08 16:40

"refi" du har ret, du ved meget mere end mig på dette område.

Kære isabelPige, lad være med at behandle din lejer efter dine behov!!

Til taliskoko, sæt dig ind i lovgivningen på dette område!!.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-08 16:44

Uanset hvad du har skrevet i kontrakten, har en lejer af en lejlighed altid krav på 3 måneders opsigelse.......men ikke hvis lejemålet er tidsbestemt, der gælder lejemålet for den periode der er angivet i kontrakten, og kan ikke opsiges før tiden, såfremt lejeren betaler sin husleje og ellers ikke foretager sig noget der kan "lovliggøre" en udsmidning..

Hvis ikke du har modtaget husleje, skal du rykke for det hurtigst muligt, skriftligt og give en kort frist til at han får det betalt, og hvis lejer så fortsat ikke betaler, kan du meddele at du ophæver lejemålet med øjeblikkelig varsel, fordi han ikke betaler.

Hvis du undlader at rykke for huslejen, er det det samme som at du accepterer ikke at have krav på pengene.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-01-08 16:45

Hvis du ikke har modtaget husleje, er det dig der står med bevis byrden, har du rykket ham?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-08 16:53

Tadeo> jeg er udmærket inde i lovgivning. Jeg har selv været lejer, men ernvirkelig pengegrisk udlejer. Så jeg er helt med. Det er du tydeligvis ikke.

refi> Den manglende husleje er beskrevet i indlægget 04-01-08 14:35.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-01-08 17:26

"taliskoko", jeg er en ganske aldmindelig lejer i en almennyttig bolig,
godt for det, men der findes mange forskellige udlejere, også dem der kun tilgodeser deres egne interesser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 17:28

Nu kan du´jo ikke smide folk ud fordi de skylder 3 UGERS husleje.....

Der står INTET om den er opsagt pga. huslejerestance.....

Så spørger må liiiige uddybe lidt mere....

Er der ikke betalt husleje er der INGEN opsigelse - så er det bare UD..... Dette med øjeblikkelig virkning....

Menm jeg har IKKE indtrykket af det er det der er problemet

Kommentar
Fra : IsabelPige

Dato : 04-01-08 21:24

Det er for det første ikke hjemme lavet kontrakt. Det er gyldig kontrakt. Jeg har selv boet til leje i flere år men aldrig gået fra mit husleje. Min lejre har ikke betalt husleje. I kontrakten står der, pagraf (som jeg ikke kan huske) lejemålet er tidsbegrænset max 1år. Men udlejer forbeholder sig ret til 2 måneders opsigelse, men også omvendt. Jeg har i god tid opsagt min lejere. Men min problem er hvad så hvis han ikke forlader lejligheden?
Men jeg har fået gode råde ind til nu, tak for det.
Hvis der er flere gode råd, vil jeg være meget glad.
MVH. Isabelpigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:33

Flytter lejeren ikke til tiden er der KUN fogedretten tilbage....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-08 21:34

Søg på nettet på den gratis advokatrådgining der overalt så er du helt sikker.