|
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-01-08 10:21 |
|
Evt tilstoppet luftfilter Eller benzintilførsel er min første tanke
Mvh sune
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-01-08 10:25 |
|
Ka du komme med flere specefikke oplevelser med den ??
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-01-08 12:20 |
|
Hvis det er lie nu det omhandler med den kulde tror jeg ikke på den med kølingen Meem man ska jo aldrig sige aldrig
Mvh sune
| |
| Kommentar Fra : Peder99 |
Dato : 04-01-08 12:36 |
|
Til at starte med kører den fint. så begynder den at gå ned og lyde mærkeligt ved ca. 40-50 km/t jo længere jeg så kører desto hurtigere opstår problemmet (30 km/t, 20km/t osv.) Jeg har erfaret at den kører fint i tomgang og efter den har været i tomgang vil den gerne accellerere, men dør hurtigt igen.
Det er også som om det sker hvis jeg drejer om i kraftig modvind, eller kører op og ned ad bakke.
Peder
| |
|
Det kan lyde lidt som om der er lidt fugt i din kaburator.
Prøv at tilsætte lidt kaburatorsprit i din benzin.
Det tyder jo ikke på at du har pillet ved den selv(og årsagen skulle ligge her...).
En lille dråbe vand kan komme op og lukke dysse huller, men da vand er mere tykt flydende end benzin kan det lukke de småhuller uden selv at slipp igennem.
mvh Ben
| |
| Kommentar Fra : Peder99 |
Dato : 04-01-08 13:39 |
|
Når jeg siger lyder mærkeligt er det som om den ikke kan tænde ordentligt (drukner)
Jeg plejer at købe almindeligt 2-takt knallert olie (jeg har fået af vide det er det der skal bruges) med hensyn til tank vakum filter aner jeg ikke hvad den bruger! Det er det der sad i da den blev lavet!
Kan man købe kaburatorsprit på en tankstation? og hvor meget skal der i?
Peder
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 04-01-08 14:19 |
|
Citat Ellers har jeg ikke speciel erfaring med at der sku komme vand i kaburatoren |
Der kommer FUGT i alt der ikke er hermetisk tillukket (ikke VAND)
Til orientering kan jeg da meddele at ALT der kører med karburator bør have en "sjat" (en snaps pr 5 liter) karburatorsprit iblandet benzinen ved tankning (om vinteren) ....
Det forebygger FUGTdannelse som kan blive til en vanddråbe og dermed give "forstoppelse"....
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-01-08 18:18 |
|
Vrøvl og sludder Er uddannet mekaniker og har aldrig skriver aldrig nogen sinde brugt kaburatorsprit Ved godt at der kan komme kondens i benzinen af forskellige årsager Men det der med spritten er noget de fleste (Ja undskyld og sikkert et efterfølgende ramaskrig) de fleste amatører (amatører = ikke uddannede)hælder til at bruge i massevis af men det er vel også snart billigere at blande i benzinen end Benzin med ed priser vi snart er oppe på
Mvh Suine
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 04-01-08 19:09 |
|
Jeg bifalder også brugen af karburatorsprit, -og se gerne min profil-, da der ofte ved nogle systemer dannes is i indsugningen, men det er mest udpræget ved højere fugtindhold i luften, og dertil er nogle motorer værre end andre. Om det gælder netop din knallert, skal jeg være usagt, men det er ihvertilfælde en billig måde at afprøve.
Også karburatormodeller i biler havde dette problen, og især 1200 VW, som jeg selv som ung har oplevet, meget udpræget, --- nogle afhjalp det med at afskærme det fra den varme udstødningsmanifold, så varme og kuldepåvirkningen ikke blev så ordinær, dette var også løsningen fra bilfabrikkernes side.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 04-01-08 19:34 |
|
"stilkene"
pas nu på du ikke kommer til at "træde" på en af DK´s DYGTIGESTE mekanikere.....
Sune ved skam hvad han taler om....
Og når han slår fast at "det kun er amatører" der bruger den slags - så har vi "amatører" bare at acceptere....
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 04-01-08 20:22 |
|
Altså..................kære "mekaniker" vand opløses ikke i benzin.
Vand opløses i karburatorsprit (vistnok derfor betejnelsen)
Karburatorsprit med opløst vand kan forbrændes / passere forskellige steder.
Et kendt problem var is i karburatoren på de gamle Morris Mascot / Austin Mini om vinteren og der hjalp det med karburatorsprit.
Ps. Må ikke benyttes i biler med katalysator.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 04-01-08 20:32 |
|
"refi" , Jeg kan ikke se problemet. - kan du?
Jeg forholder mig til fakta.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 04-01-08 20:40 |
|
Men det kunne godt tyde på snavset luftfilter. Det ligner en for fed blanding når motoren bliver varm.
| |
|
Træk benzin-påfyldningslåget af, og se om den igen kan køre fint, og kan den det, så må du have boret et 2 mm hul igennem det, for at den kan få normalt lufttryk ovenpå benzinen.
Ellers vil jeg tro fejlen også kan ligge i tændrøret, køb et nyt, det koster jo ikke mange basøre.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 05-01-08 01:42 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 05-01-08 20:14 |
|
Har du fået kigget på den??? hvis, må du jo sige hvad du evt. prøver af de fejlfindingsmuligheder vi giver dig,og om det hjælper eller ??
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Peder99 |
Dato : 07-01-08 12:30 |
|
Hej
Så har jeg prøvet at hælde kaburatorsprit i benzinen og at tage dæsklet af tanken når problemt opstår.
Det virker ikke!
Vil senere prøve at rense luftfilteret (hvis jeg kan finde det )
Jeg har bestilt et nyt tændrør som jeg vil prøve når det kommer.
Er der mere jeg burde prøve?
Peder
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 13-01-08 22:32 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 13-01-08 22:35 |
|
På det link jeg sendte kan du se hvordan en kaburator ser ud og den sidder inde bag der hvor man fylder olie på
Bruger den olie som den skal ???
Mvh SunoFisk
| |
| Kommentar Fra : Peder99 |
Dato : 14-01-08 09:24 |
|
Hvad skal jeg se efter på kaburatoren?
Ja den bruger olie! om den bruger hvad den skal er svært at se, men den bruger i hvertfald noget!
mvh
Peder
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 14-01-08 09:35 |
|
Ok godt at den bruger noget for ellers ku det være den var ved at sætte sig / brænde sammen
Har du været inde ved rullerne der hvor remmen sidder ?? HVIS DU IKKE VED NOGET OM DET KAN DU HOS T:Hansen i enhver brocuer om scootere ligemeget mærke lærer om remme ruller og så videre på de første sider i hæftet. Det kan nemlig også være dine ruller der er slidt kantede så de ikke har en glidende fremdrift af din scooter det kan man først på konstateret når man er inde og kigge på dem.
Hav en god dag SunoFisk
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|