/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
kero 3001 petroleumskamin
Fra : skolen2400
Vist : 2715 gange
300 point
Dato : 03-01-08 15:11

mon der er nogen der ved hvad fejlbeskrivelsen EF betyder ?
ovnen begynder at blinke i powerknappen,når man spørger på trælasten hvor den er købt,får jeg at vide at deres leverandør har skiftet,så det er en anden leverandør som ikke gider svare på noget,så 24 mdrd reklamationsret er ikke meget bevendt.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-01-08 15:20

jeg kan se at bauhause også sælger dem, måske du skla prøve at kontakte dem.

vores ovn skriver E når den er ved at løbe tør for petrolium. kan det være det ??

hvad med batteri. hvor gamle er de ??

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 03-01-08 15:36

nej det er ikke fordi den er løbet tør for petroleum,men der står ikke noget i brugsanv.om batterier
det skal jeg undersøge mvh skolen2400

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 16:43

Citat
når man spørger på trælasten hvor den er købt,får jeg at vide at deres leverandør har skiftet,så det er en anden leverandør som ikke gider svare på noget,så 24 mdrd reklamationsret er ikke meget bevendt.

Sludder - det er dem som sælger apparatet som yder denne service.
Hvor de har apparatet fra er dig uvedkommende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-01-08 21:09

Retur med den og grynene retur hvis de ikke vil hjælpe. Hvem deres grossist er, er dig underordnet!

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 04-01-08 10:08

tak for svarerne,der står desværre på regningen at der er 24 mdrs reklamationsret,altså ikke 24 mdrs garanti som trælasthandelen pointerer betyder det at jeg har ret til at brokke mig,så mere får jeg nok ikke ud af det,reklamatiosretten udløber 13.1.08
mvh.skolen2400

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-08 16:47

derfor kan de da godt svare på spørgsmålet om hvad det betyder.. hvis den kan skrive det, så må det jo også ha en betydning...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 16:52

ovnen begynder at blinke i powerknappen>>>>>>>>>>>>>

har den noget elektrisk tænding eller andet automatik (flammekontrol) ?????????

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 04-01-08 17:13

ja den har automatik,tænder og slukker efter temperaturindst.der er ikke våge flamme når den slukker.har imellemtiden fået tilsendt brugsanvisning fra firmaet med fejlbeskivelser men fejlen som står på displayet EF står ikke i fejlbeskivelsen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-08 17:18

kan der være noget i stykke på displayet.. måske skulle der stå EP eller EE

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 04-01-08 17:28

det er svært at svare på,for man kan jo ikke se det.
vh skolen2400

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-01-08 18:52

Citat
har imellemtiden fået tilsendt brugsanvisning fra firmaet med fejlbeskivelser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 19:21

Har den noget batteri...............

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 04-01-08 22:32

jeg kan ikke se der står noget om batteri i brugsanv.hvis der er må det være godt skjult.vh. skolen2400

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 22:44

Hvis du har en lampe der blinker.............så er der enten et batteri eller en strømforsyning.

Er der strøm til....................

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 05-01-08 15:36

ja der er rigtigt,men den blinker kun når den er i sikkontakten,men den viser rumtemperaturen når stkkontakten er tændt,altså uden at tænde på on knappen.
skolen2400

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 16:47

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53249127
Petroleumskamin, Kero SRE 3001, Meget lidt brugt. Det er en lille handy ovn, som er let at bruge. Børnesikring, lille forbrug af petroleum, elektronisk tænding, CO2 kontrol, lille egenvægt og er programmerbar. Den er i sort metallic farve og har et tankindhold på 4 liter.

EF kunne stå for Error Fuel - altså tankmåleren ikke virker. men der er mange muligheder.
Der er også børnesikringen
Og CO2 kontrol

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 05-01-08 17:01

hej du henviser til en salgsannonce,det får jeg jo ikk ret meget ud af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 17:16

Nej - men jeg prøver at vise hvad det er for et apparat du har, så andre måske kan regne ud hvilken fejl der er på dit apparat.

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 05-01-08 17:32

undskyld det misforstod jeg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 17:59

ok