/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tjenesten Firewall og deling a
Fra : imbos
Vist : 2634 gange
140 point
Dato : 02-01-08 18:43

Min PC har længe været ustabil, og senest er mit trådløse netværk brækket ned - Jeg har Windows XP med SP2 under mistanke for at være synderen - nærmere betegnet min firewall, som af en eller anden årsag er blevet deaktiveret. Når jeg forsøger at åbne via kontrolpanelet, får jeg denne besked:
"Indstillingerne for Windows Firewall kan ikke vises, da den tilknyttede tjeneste ikke kører. Vil du starte tjenesten Firewall/Deling af internetforbindelse"?
Jeg svarer "Ja" og får beskeden, at tjenesten ikke kan startes.
Herefter besøger jeg "Administration" i kontrolpanelet under "tjenester", hvor jeg forsøger at starte tjenesten "Firewall/Deling af internetforbindelse"
Her får jeg fejlmeddelelsen "Fejl 1075" "Den underliggende tjeneste findes ikke, eller er blevet mærket til sletning"

Hjælp venligst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-08 19:07

Det er måske på tide at du geninstallerer Windows eller reparerer, Har du alle opdateringer fra Windows update ? Det er ikke godt at firewallen gør knuder, når den er slået fra bør du have en anden, Online Armor har jeg lige hente gratis: http://www.tallemu.com/downloads.html i bunden af siden, jeg læste om den her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=217
Du er vel helt sikker på at computeren ikke er inficeret med et eller andet ?

Kommentar
Fra : imbos

Dato : 02-01-08 19:32

Tak for dit svar!
Ja, jeg har forsøgt at geninstallere/reparere flere gange, og hver gang har jeg haft problemer med at kopiere filerne fra/til mappen "I386" - jeg måtte springe en del kopieringer over.
Min XP er lovlig, og hele SP2 er nu fuldt opdateret, efter at jeg for nylig har fået min "Windows Installer 3.1." til at virke. Jeg vil gerne have Firewall'en i Xp til at virke frem for en anvende alternativ løsning. Kan problemerne forklare, at jeg nu ikke kan få mit trådløse til at virke? - det har ellers kørt fint.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 02-01-08 21:24

Hej. Ja, Windows Firewall er ganske effektiv, for den kan blokere for stort set al trafik. Det lyder som om, der er gået ged i opsætningen og/eller nogle filer er slettede. Det bedste er - desværre - nok at geninstallere. Windows er jo en skraldespand, som skal tømmes nu og da.... Mvh. Ulle

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-01-08 09:16

du har ikke et andet program som måske kører i baggrunden som f.eks. norton eller sådan og det er derfor du ikke kan starte det??

Citat
Ja, jeg har forsøgt at geninstallere/reparere flere gange, og hver gang har jeg haft problemer med at kopiere filerne fra/til mappen "I386" - jeg måtte springe en del kopieringer over.

Mener du så når den er igang med at kopiere filer i installationen eller er det noget du gør efter du er kommet ind i windows??

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 03-01-08 11:50

Jeg må som de øvrige sige, at for mig lyder det også som at format C: er en fornuftig løsning.

Men du kan i første omgang prøve følgende:

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Kør de to programmer og genstart computeren.

Sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.

Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.

Genstart…

Hjalp det?