/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med installation af
Fra : larsbjoern
Vist : 609 gange
300 point
Dato : 02-01-08 18:42

Min, efterhånden lidt gamle ASUS bærbare, kan jeg ikke få til at køre ! Jeg har fomateret HD'en og forsøgt at installere Windows 2000 professionel, som den har kørt glimrende med siden ny!
Under installation får jeg meldinger om flere ting som enten ikke kan kopieres eller ikke er korrekt kopieret; f.eks. msvbvm50.dll, msvfw32.dll, mycomput.dll, metapi.dll, netevent.dll, hhctrl.ocx m.fl.

Efter seneste forsøg får jeg flg. melding:
\systemRoot\System32\Driver\Ftdisk.SYS enhedsdriveren kunne ikke indlæses.
Fejlstatus: 0xc0000221

Hvad gør jeg? Nogen der kan hjælpe? Hvordan får jeg "adgang" til den igen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 18:52

Du har vel de fire disketter, og lægger dem ind.
Når du kommer til selv installationen, så skal du lige slette (L) og så bagefter lave en ny partition.
Win 2000 vil så selv formatere inden installation.

Du skal sikre dig at den installerer på C: - ellers bliver det noget bix.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 18:55

Har du haft forsøgt med noget andet ms skrammel i mellemtiden ?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-01-08 00:40

Prøv at checke cd for fedtet fingre og ridser, tør den evt. med den fiber klud, det er cd eller drev der ikke er helt ok.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-01-08 09:13

kan den starte fra en anden boot cd??

Har du haft problemer med dit cd-rom drev før??

For det lyder lidt som om at det enten er cd'en drevet eller harddisken der har et problem

Hvis cd'en er ridset eller fedtet eller sådan eller hvis dit drev måske ikke virker så godt mere eller hvis din harddisk ikke virker og det er derfor du ikke kan kopiere filer hen på den.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 03-01-08 19:00

Hej igen, og tak for de foreløbige svar.
Under installation (én diskette !!!) har jeg ignoreret (esc) ved de ovennævnte "problemfiler" og nu beder den så efterfølgende om Service Pack 3 !
Når jeg har fundet den (har godt nok en diskettepose med påtrykt "Indeholder Service Pack 3", men desværre tom!) - så jeg skal vel ud på nettet ???.
Den med de fedtede fingre har jeg tænkt på, det skal også prøves. Jeg ser ikke nogle umiddelbare ridser!
Jeg vil selvfølgelige også prøve den med start fra anden boot CD. Har ikke haft prob. med HD eller drev, men den er da ikke helt ny, og har da også "snurret" meget! - Men det er lille handy en, som jeg helst ikke vil undvære. Det er forøvrigt en ASUS L1400!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 19:49

Win 2000 pro bruger 4 stk disketter til at starte comp, og så begynder den at installere fra CD.

Startdisketter laves sådan:
http://support.microsoft.com/kb/197063/da

Servicepack 4 skal du bruge efter installationen:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1001aaf1-749f-49f4-8010-297bd6ca33a0

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-01-08 13:37

kan du måske prøve at få fat i en anden cd og prøve den??

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 04-01-08 17:51

Hej zith
Det vil jeg prøve - skal lige bruge et "par dage" hertil - men jeg bliver da ærlig talt lidt forvirret når nogen taler om 4 disketter!
Jeg mener da kun at have én CD med påskriften: WINDOWS2000 Professionel, og formoder da det er den jeg skal bruge? - og så måske Service Pack 3/4 ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 19:31

Ikke alle windows CD'er er bootable - derfor kan "nogen" prøve at hjælpe med fremstilling af startdisketter og "nogen" mener så at der skal bruges sp4 for at få fuld udnyttelse af win 2000 pro.

Min win 2000 pro Kan ikke boote selv, men skal startes af 4 stk disketter som også er omtalt på windows egen hjemmeside.

Held og lykke med installationen.