/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
skizofreni
Fra : smut3
Vist : 709 gange
20 point
Dato : 02-01-08 14:39

hej kandu.
jeg har lige skrevet lidt og spurgt til, at man skal finde sig i 10%'s viden om det er det de kun vil
med os.? man kan ikke få svar på alt, men nu skal jeg lære det af anden vej, er det korrekt? de skal bare gøre hvad de selv vil med os?

kh smut 3

Kommentar
Fra : smut3

Dato : 02-01-08 14:41

jeg mener ikke, det er sådan, at vi bare skal finde os i dette. men lære mere om dette. de er bare ikke ville med at lære mere. de skal nøjes med det de gider er de 10% så er det nok for dem. jeg synes ikke det er nok til mig og mine problemer med sygdommen,

kh smut 3

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-01-08 14:49

Nogle gange skal man selv tage ansvaret, og søge viden.
Jeg har selv en asperger dreng (han er voksen nu) det meste viden måtte jeg skaffe selv.
Men det er en god idé at have en "normal" med til alle samtaler, der kan hjælpe med at høre og spørge.
Mange spykisk syge fokuserer nogle gange på nolge ting, og går derved glip af noget af samtalerne, eller får ikke stillet de rigtige spørgsmål.
Eller lav en huske seddel. Brug en bestemt blok papir, og skriv alle spørgsmål ned, der dukker op mellem lægesamtalerne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-08 14:36

Ja, dét kender jeg godt til!

Man skal selv være aktiv - og det kan være svært for nogen at have det overskud, men sådan er dagens Danmark..... alle hytter sit eget skind , så man skal være stærk for at være syg......

Søg her på Nettet, smut3 - der er sikkert også en forening, hvor du kan få kontakt med patienter og fagfolk, som kan hjælpe dig.

Varme tanker

Hanne

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-01-08 15:08

Prøv at kontakte foreningen SIND.
http://www.sind.dk/

De kan fortælle dig, hvor du kan få støtte.

Har du behov for det kan du søge kommunen om en kontaktstøtte person.
Det har min dreng lige fået. Han vil jo gerne være selvhjulpet, i stedet for altid at skulle være afhængig af mor eller kæresten. Plus han bor 3 timers kørsel væk.

En ven eller et familiemedlem kan også bruges.

Det er slet ikke sikkert de er opmærksom på, at du har brug for hjælp.
Det er også svært at gå hen til en voksen og tilbyde hjælpen, selv om man evt. kan se det er nødvendigt. Det er nogle grænser, der er svære at overskride.

DU skal fortælle, at du har brug for hjælp og støtte. Lad evt. den "udvalgte" snakke med Landsforeningen for bedre psykiatri
http://www.bedrepsykiatri.dk/
Her er der meget støtte for pårørende og andre.
De har også en telefonrådgivning.

Held og lykke. Det er sgu svært.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-08 17:42

Ja, det handler absolut om, at du gør opmærksom på, at du har brug for hjælp - den kommer desværre ikke af sig selv.

Hanne

Kommentar
Fra : smut3

Dato : 11-01-08 01:35

hej med jer, det er dejligt med de svar, men ikke gode nok i mine øjne. jeg så gerne mere indsigt omkring sagerne, men det må jo nok vente. jeg tror, ej på det hele,men der kan jo søges på hjemmesiderne. jeg håber, der er svar derfra. det med psykiatri og gud findes eller julemanden er til , så kommer storken også ind og leger med os. der er kun det de vil og ikke andet, det synes jeg er forkert. jeg så gerne alle blive bedre, men det koster jo alt sammen. vi vil have og ikke yde, det er nok grunden til alt ondt. men svaret er ej så gode, men dog der der gode svar hos religion, men der er også mange med fup og latin til alt. ja, vi skal gøre noget selv, men når man ikke magter noget på grund at narkotikaverdenens magt over en, så ved man ikke bedre end at klage sig. jeg er ej bruger, men jeg ved hvem der styrer dette. jeg kender altså bagmændene og dog ikke mænd men det andet her i livet, de som er så svage. jeg frygter for mit liv. fordi de vil have alt hvad jeg ellers ejer. jeg har gæld hos dem siger de, dog kun som stemmer til mig og det via alt i rummet og i hovedet. jeg har det godt nok, men bedst når der ej er mere narkotika på markedet.

smut 3

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-01-08 00:57

Hej smut3.

Jeg har noget svært ved at finde "hoved og hale" i det du skriver, men de andre som har kommenteret dit "spørgsmål" har sikkert sat sig bedre ind i sagen.

Dog vil jeg lige fortælle dig hvad jeg mener om narkomarkedet, og afsætningsmuligheder i al almindelighed.

Den eneste mulighed der findes for et narkomarked, er at der er købere til narko,
og det kan aldrig ændres ved menneskeskabte love, forbud og lignende.

Men bliver køberne så kloge, at de holder op med at købe narko, så forsvinder alle narkohandlere.

Jeg går ud fra, at det hjalp dig med dit ønske om at slippe af med narkomarkedet.

mvh
Dkwm327

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-01-08 02:02

Jeg forstår hvad du siger.

Min dreng har haft det som det, og har det stadig i perioder.

dkwM327 -Når man er psykisk syg er vejen ud i alkoholisme og stofmisbrug ofte MEGET kort.

Der kan ma ikke bare lige sige, at hvis ingen køber det, findes markedet ikke.

Mange psykisk syge (fx min dreng), har svært ved at overskue konsekvenser, fremtid osv.
Det er fodi hans sygdom ligger bla i frontalpandelapperne.
Han ved det er forkert, men i det tingene sker omkring ham, kan han IKKE, tænke frem, og vide at der kommer følger.

Iøvrigt har min aspergerdreng lige fået af vide, at han også er lettere skizofren, og har en del af ADHD-symptomerne. Bortset fra det, ligger hans IQ på 180!
Men hvad fanden skal man med en hæj IQ, når man ikke kan bruge den til noget.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-08 03:00

jeb3 -

Een af mine teorier:
Jeg tror desværre, at en høj IQ og psykisk sygdom hænger i halen af hinanden.... der er sket noget i hjernen,som forårsager den høje IQ og med den, psykisk sygdom af den ene eller anden art.

smut3 -

Ja, desværre gør narkotiske midler din sygdom værre - har du forsøgt afvænning?

Kommentar
Fra : smut3

Dato : 24-01-08 13:34

tak for svarene, men det er ikke lige det, som jeg ville. vi bør alle være med til ayt stoppe den narkotika, den kan ødelægge mange. ens venner bliver syge og dør af dette. men vi vil ikke se det i øjnene, at det er gift for kroppen. jeg tror ikke du forstod noget, fordi du gerne ser det lovligt. mange kan ikke se noget forkert i det, fordi de bruger det. jeg tror, at andre skal lægge regler for os så vi ikke bliver syge og dør, dog er det bibelens ord for synden, når vi ikke vil lære os noget. vi skal ikke leve men dø, hvis vi ikke vil tro på at vi skader andre og os selv med. det bør der være mere om. jeg synes ikke om den drejning, som det er kommet frem til. dette bør ikke være de svar som skulle komme til dette. ja, man skal bare stoppe med at købe, så vil de ikke kunne overleve med narkotikaen. men det er der nok ikke mange som kan se noget forkert i. de der vil bruge det lever som de vil, så må andre bare lade stå til. samfundet dør stykke for stykke hele tiden, når disse ikke ser noget forkert i dette hele tiden. som svar var en søn forstår ikke når det sker men først bagefter, det er for sent, han kunne være død, hvis de ville dræbe ham med narkotika.
hilsen smut3.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-08 14:02

smut3

- jeg forstår godt din frustation og magtesløshed (sådan opfatter jeg det)! Verdenen har vist efterhånden forsøgt alt for at komme narkoen til livs.....

Mange gange, tror jeg, det handler om den ballast, man har med sig hjemmefra - eller manglen på samme.

Og Verden bliver ikke bedre, sålænge vi alle bliver mere og mere egoistiske, og glemmer de små ting i hverdagen - et smil, en uventet hjælpende hånd ude i menneskevrimlen....... De små ting påvirker vores verden og vores liv meget mere end, vi aner!

Varme tanker fra Moster

Kommentar
Fra : smut3

Dato : 24-03-08 14:51

det lyder da godt, men der er ikke noget som passer i dette. jeg har min støttecenter at gå i og får hjælp til det daglige. men de vil ej yde mere end 10% lærdomme, som jeg synes skulle være højere men man vil ej dette fra folketinget og andre højere steder. de vil kun over det lave gærde, så derfor kan jeg ikke mene svarene er på sin plads. det er godt, der er kommet hjælp til disse få men der bør være flere, som skulle have hjælp. men nu skal man vente endnu længere for at få hjælp fra det offentlige. jeg er inde men den dag jeg kan for meget, da skal vi arbejde igen.

smut 3.