/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Materiale på Engelsk
Fra : michaelmoeslund
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 02-01-08 11:23

Halløj

Er ved at dreje dele til en stirling motor, ud fra nogle engelske tegninger

En af delene er lavet i et materiale der hedder "BMS" hva er der for noget?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 11:35

Jeg gætter på at det er en aluminiumslegering:
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=BMS+metal&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Måske det man brugte til at støbe lejepander i gamle motorer.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-01-08 11:49

Det må hedde noget mere.... f.eks. BMS-7-27, BMS201A, eller noget helt syvende....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-01-08 12:23

hmhm..

Det hedder kun "BMS".. men tegningerne er vist heller ikke ISO 9002 standard

På en medfølgende tegning ligner det alm. stål kan det passe at det er det??

Ved ikke rigtig med alu legering, da vedkomne på andre tegninger, har benævnt
flere former for alu både "alu" og "alu6061"

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 12:36

Jeg har konsulteret min gamle engelsksprogede lærebog i metallurgi. Den omtaler ikke noget metal som BMS, og den plejer ellers at have alt, som er værd at vide om metaller.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 12:37

Hvad er det for en del på maskinen ?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-01-08 12:52

Det er en cylinder med kølefinner, et krumtaps hjul og en balance fætter..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-08 13:21

Der er flere der omtaller "BMS" som materialer dedikeret til luftfartindustrien.
Herunder et enkelt eksempel:

http://www.mechanicalmetals.com/ams-specs.html

Så vidt jeg kan se, så er BMS noget Boeing specifikt....altså Boeing Material Specification

Her et eksempel på sådan noget:
http://www.boeing.com/companyoffices/doingbiz/environmental/bms7-373.html

...derfor er BMS ikke præcist nok. Og jeg kan heller ikke finde noget BMS materiale i mine opslagsværker. Hverken dansk, engelsk eller tysk.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-01-08 14:37

Tak for svaret berpox.

Da materialet meget ligner almindelig stål, og moteren min ikke skal op og flyve...

så må det være rigtig godt at lave delene i noget stål 55

Mange tak til I andre for hurtige svar

Og godt nytår