/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern harddisk til nem backup
Fra : hojriiskim
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 02-01-08 10:23

Hey..

skal finde en ekstern harddisk til min far som skal bruges til backup. Det skal være MEGET enkelt, helst noget med man bare sætter USB stikket i og dobbeltklikker på et ikon og så tager den backup af hele computeren.
Computerens harddisk er på 120 GB, så jeg tænkte at en ekstern harddisk på 160GB ca. ville være passende da der så er lidt ekstra plads til andre ting.
Harddisken skal være uden strømforsyning fra stikkontakten, altså sådan at man bare sætter den i USB porten.
Den skal bare være en billig en, den behøver ikke kunne alt muligt fancy..

Nogen gode forslag til hvilken disk og måske hvilket program der skal til for at lave den omtalte backup?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-08 10:44

Hvis det skal være meget enkelt, så sæt en ekstra harddisk ind i kabinettet, den er altid tilsluttet og vises i Denne computer, jeg har en sådan løsning og har sat fotoapparat og andet hardware til at gemme i mapper på denne disk, har også en sikkerheds kopi af Windows XP som jeg var glad for i går, da der gik total ged i mit C drev og jeg formaterede, bagefter var alle billeder, videoer og musik sikkert gemt på min indenbords disk, man kan også flytte Dokumenter så alting gemmes på denne disk, det kan du ikke med en som er løs tilsluttet, desuden finder du ikke en som bare skal sættes til med usb, den kræver også en strøm ledning

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-01-08 10:55

Glemte måske lige at sige at det er en bærbar computer, så den med at sætte en ekstra harddisk i ved jeg ikk lige??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-08 11:00

Hvis du skal finde en USB harddisk, der kan benyttes uden 220 v tilslutning - skal du kigge efter en 2,5" USB harddisk. Men normalt er 2,5" diske ikke så hurtige som 3,5" diske.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-01-08 11:03

farten betyder ikke det store.. han skal bare bruge den til backup så de har backup af billeder, filer, regnskaber osv.. den vigtigste er det er enkelt og billigt.. tænker, man kan vel få en usb harddisk uden 220v med 160GB til 500-600? men er der nogen mærker der er bedre end andre? og som måske har et enkelt program til backup?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 11:28
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-08 11:29

Du skal nok noget højere op i pris - på www.edbpriser.dk kan du få externe 2,5" harddiske fra Amitech på 120 og 160 GB til henholdsvis kr. 899,- og 1249,-

Jeg har selv købt en 120 GB harddisk hos www.shoxx.com for ½år siden, og så vidt jeg husker kostede den omkring 750,- det var fra CnMemory. Den virker perfekt, men umiddelbart har de den i deres produktprogram for tiden.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 02-01-08 11:53

Citat
han skal bare bruge den til backup så de har backup af billeder, filer, regnskaber osv

Hvis i ikke skal lave systembackup kan det dårligt svare sig at tænke på backup program, det er bare at kopiere mapperne og så droppe dem på den eksterne.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-01-08 12:12

Han vil gerne have backup af alt så han ikke skal trække enkelte mapper over osv. Han vil gerne have en backup af alt data hvis computeren skulle gå ned.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 02-01-08 12:18

Altså en systembackup

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-08 12:25

Evt. kan du bruge dette freeware program til XP: http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Husk også, at de fleste 2,5" diske kræver USB 2.0 tilslutning.

Kommentar
Fra : just2006

Dato : 25-01-08 10:40

jeg har købt hos http://www.zitech.dk/ de har mange at vælge imellen..