/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kampfisk
Fra : Silenty
Vist : 563 gange
33 point
Dato : 01-01-08 22:02

Hej hej.

Jeg kom til at tænke på. Hvilke andre fisk kan gå med kampfisk som går i ~25 graders varmt vand? :)

Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 01-01-08 22:03

Glemte lige en anden ting.
Findes der ikke nogen fisk som er en form for en 'støvsuger', som en sugemalle til alger?. bare en til de få flager der ligger i gruset osv

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 02-01-08 09:36

kampfisk er fredelige,bare IKKE to hanner sammen.
kobberpanser maller,de tar de flager..
mvh kim.

Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 03-01-08 17:22

Og kan de leve i 25-27 grades vand? :)
Hvilke andre fisk kan gå i denne temperatur?

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-01-08 02:06

Du kan have mange slags fisk sammen med dem.

Men det du skal ungå er store haller og flotte farver for det ser han kampfisken som konkurenter.
Og hvis du vil have dem til at yngle skal temperturen være 29 grader.

Jeg har fx et akvarium med kampfisk der går sammen med rød neon og blå regnbuefisk og så self nogle sugemaller. Og vil så have zebrafisk i også.
Det med temperturen er ikke så vigtig for andre fisk med mindre de er meget skrøbelige ellers vender de sig til det.

Og en god ting er måske at ungå fisk som også er aggrasive.

MVH Jonas

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-01-08 02:14

Du kan godt have to hanner men så skal det være i et akvarium på mindst 500 liter og jo mere jo bedre. Men det Er igen hvor heldig man er med at sætte dem sammen. Og det kan godt lade sig gøre.

Er det sugemaller til alger?
Og de flager er det tørfoder du mener?

MVH Jonas