/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kampfisk + gyde
Fra : Silenty
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 01-01-08 21:59

Hej hej.

Nu hvor det er begyndt at gå bedre for mine kampfisk, er det gået så godt at min kampfiskehan har bygget skumrede og 'leget' med nogle stykker af hunnerne. Så har anskaffet mig et lidt større akvarie og vil bruge det gampe til at 'yngle' i nu.

Men så er mit spørgsmål, den pakke jeg har købt ved petworld er jeg i tvivl om pumpen giver luft til vandet, så jeg slipper for en luftpumpe ved siden af.
Det er det tilbud med et 112L akvarie. Pumpen hedder følgende:

Trixie Aqua Pro M700 - Inner filter
Der står nemlig at : Possibility of using the filter with parallel oxygen supply.

Men betyder det ikke at jeg skal have en pumpe ved siden af?

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 02-01-08 16:31

jeg har min luftpumpe slået fra. det ungerer fint. hvis bare du renser pumpe og vand regelmæssigt skulle der være nok ilt i vandet.

hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 02-01-08 16:31

*fungerer*

Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 02-01-08 17:32

Dvs. jeg slet ikke behøver en luftpumpe til dem?.. Heller ikke når de gyder?...

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 02-01-08 17:58

jeg ved ikke om man skal slå den til når de gyder. i dagligdagen synes jeg i hvert fald ikke det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-02-08 12:00

Jeg har ikke pumpe ved mine kampfisk - bliver vandet dog for træls, sætter jeg en enkelt iltsten i og derudover skifter jeg vand 1 gang om ugen ..