/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Bluetooth headset til Ip ?
Fra : amano
Vist : 269 gange
120 point
Dato : 01-01-08 21:49

Kan jeg bruge Bluetooth headset til Ip telefoni? Det virker logisk at det kan lade sig gøre. Så jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde de rigtige drivere eller andet. Der er tale om et sonyirrekson mobil headset, som jeg gerne vil bruge voipdiscount, et program i stil med skype, via en usb Bluetooth adapter.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-01-08 23:16

Jeg tror nu mere det er selve den tlf du skal kigge mere på en selve headsettet.
I bund og grund, er headset altid muligt at tilslutte - men du skal (vil jeg anbefale) købe der kan tilsluttes på flere enheder - kan ikke huske hva det hedder - men sælges i TDC forretninger.
Men det er jo selve tlf der gør dette muligt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 09:10

Jeg har prøvet med et par headset til mobiltelefon. Det er aldrig lykkedes at få lyd igennem fra en computer, selv om den kan logge på headsettet.
Jeg gætter på at der simpelthen er en forskel på den måde, som en pc-bluetooth og en mobiltelefon koder lyd på.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-01-08 09:20

Jamen jeg ved det ikke helt.
Men har til firmaet købt et headset der kunne tilkobles en stationær gammeldags fastnet tlf og mobiltlf samtidigt. Men der var det en udvidet funktion i fastnettlf der gjorde det

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 03-01-08 03:24

Det der VoIP system, det er noget du kører via din computer ikke sandt?

hvis det er, så er det første du skal gøre, at få headsættet til at virke som en almindelig "øreprop" lige som de headsæt/hovedtelefoner/højttalere som normalt tilsluttes computerens lyd system.

Når computerens lyd kommer ud i dit headsæt, så skal du forsøge at få mikrofon input til også at virke som om du blot tilsluttede en almindelig mikrofon til din computer.

Så har du styr på lyd og tale, derefter så skal dit program benytte computerens lyd og tale dele, som sendes til bluetooth, og så vil dit bluetooth headsæt virker som VoP telefon over din computer.

Jeg har selv et bluetooth headsæt som jeg af og til benytter som simple hovedtelefoner sammen med Windows XP og Vista. I begyndelsen virkede det kun hver anden eller treide gang, og som regel aldrig når jeg lige hurtigt skulle have det til at virke.

Jeg har konstateres at der findes en række protokoller til bluetooth. Jeg tror at jeg ser op til otte forskellige metoder at få bluetooth til at virke på min WinXP computer.
Alt hvad jeg kan sige, det er at Bluetooth sandsynligvis virker godt og effektivt, men jeg oplever at det er mere bøvl end hvad godt er.

Så med den beskrivelse af princippet for at få din computer og dit headsæt til at virke sammen, så er det altså også lige en liee advarsel om at det der med at få bluetooth til at virke, det er bestemt ikke altid helt lige til.

åh ja, sammen med min bluetooth enhed til computeren følger der også noget software og særlige drivere. Det skal jeg endelig ikke installere! For så virker lyd på bluetooth overhovedet ikke. Kun når jeg nøjes med at benytte windows standard bluetooth drivere, så kan jeg få lyden til at virke.

Nå, men igen - held og lykke med anstrengelserne.

mvh. Per F.