/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartproblem
Fra : EiHaBr
Vist : 574 gange
300 point
Dato : 01-01-08 16:40

Hej.
Angående opstartsproblemer.
Min PCér har fået det således at den har svært ved at starte op jeg bruger XP prof.
Ofte er det bare sort skærm indtil den er genstartet en el. flere gange, så kommer billedet med - vil du starte windows i normal eller...., når den så har accepteret dette, starter den som regel, men er meget langsomt og står længe og cykler på XP billedet med løbestregen på. Den har startet hvergang endnu, men med besvær og genstartninger.
I begyndelsen af startperiodne er det som om jeg kan høre harddisk ellerandet klikke for at få skærmen igang.
Det er ikke skærmen der er itu jeg har prøvet en anden, men er det skærmkortet eller hvad er det der giver problemer ved nogen det.

Med venlig hilsen
EH

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-08 16:49

prøv en anden strømforsyning

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-08 17:07

Sidder der et USB memory stick i USBporten? den kan indimellem være årsag til problemet - taler af egen erfaring på det ene af mine USB memory stick.

Clou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 17:20

Prøv lie www.spywarefri.dk og lav en onlinescanning lyder som snavs for mig

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 17:27

Hvis du også har en masse der starter op sammen med win og som du ikke ønsker du ved feks nede på proceslinien v uret så skriv msconfig i kør så popper et vindue frem hvor et af fanebladene hedder start .Der kan du ved at fjerne flueben under de forskellige linier med programopstarter selv bestemme hvad du ønsker vær ikke bange for at gører noget "farligt " da du hurtigt kan gå derind igen og ændre noget du evt stadig ønsker.

Godt nytår Mvh Suno

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-01-08 17:32

Strømforsyning ja det ved jeg ikke men jeg må jo prøve.
Jeg har ikke noget i min usb stik
Jeg har ikke mere der starter op sammen med windows som sædvanlig.
Men jeg vil nok lige prøve spyware forslaget en gang en af dagene.

tak indtil videre

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-01-08 17:58

HEj sunowich

Ja der er mange programmer kørende ved config. som du skriver, men hvilken nogen kan man undvære, det er jo et helt videnskab, det er vel fordi den opdaterer forskellige programmmer osv. er det ikke.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-08 18:02

Dem der står Common Start Up ved, behøver du ikke absolut at starte.

Clou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 18:08

Sluk for dem alle og tag så evt dem frem du så vil starte op med Altså feks msn eller download accelerator eller quicktimeplayer eller eller alt det kan du jo undværer og starte op når der er brug for dem
Ps dem jeg refererer til er jo ikke nødvendigvis nogle programmer du har men andre bare ned med dem så skal du se en hurtigere opstart når du har genstartet

Mvh Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 21:31

Hallo er du Der ??

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-01-08 17:53

Hej Sunowich.

Jo jer er her da ofte, men jeg er ikke kommet videre med problemet, det er dog blevet lidt bedre, når jeg starter den komme der en rød skærm uden tekst på og når jeg genstarter derefter starter skidtet normalt men langsom, jeg tror lige jeg venter til min søn kommer hjem en dag, han er rimelig god til PC.
Jo jeg har mange programmer der starter op kan jeg se, der er nogle der søger opdateringer kan jeg se. F.eks ad-aware og Avg virus og flere, der er hele 14 på listen ved Kør. start.

Mvh og tak indtil videre.
Eigil

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-01-08 14:56

Hej igen.

Der er sket mange ting med min PC er siden sidst, den er nu gået død og det er formodentlig noget galt med bundkortet og vi er i gang med at købe dele, jeg fik heldigvis lavet en total sikkerhedskopi af alt inde i xp, så er det, at jeg gerne vil vide om nogen ved om det er nem, at indlæse, når vi får den igang igen.
Når man laver sikkerheds backup af alt er det så også programmer, skal jeg så formatere en harddiske og indkøre alt, eller hvordan virker det.
Det tog i hvertfald maskine over 6 timer at udlæse sikkerhedskopi gennem usb til externe maxtor

tak for nu Eigl