/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Forsvundet kapacitet harddisk
Fra : doubletrouble
Vist : 575 gange
140 point
Dato : 31-12-07 00:03

Jeg har en bærbar ibm lenovo med 90 gb harddisk. Men når jeg går ind i denne computer fortæller den mig, at der kun er 30 gb ledig. Har fjernet alt bortset fra windows filer. Sagt den skal vise alle filer også skjulte og system filer. Jeg har siddet og talt mapper og filer sammen og de fylder ca. 15 GB. Den fortæller mig at computeren har 90 GB, men der er kun 31 Gb ledig den har brugt ca 45 GB på ingenting. Hvad skal jeg gøre for at få adgang til at gemme og benytte de 45 forsvundne GB på harddisken

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 31-12-07 00:11

Har du tømt din papirkurv??

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:12

jeps

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:13

har været inde og kigge efter partitioner, og har overvejet om det kan være at den tidligere ejer har reserveret harddisk plads til brug for windows, så det er derfor det ser ud som om det er optaget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 00:22

Kontrolpanel - Administration - Computer administration - Diskhåndtering, der kan du se om der er et skjult drev, og iøvrig hvilken plads der er på drevene

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:25

har desværre prøvet det og der var der 88 gb på harddisken og 31 GB ledig ingen usynlige drev. men vidste ikke om der et sted i windows kunne skrive at den skulle reserve de mangle 40 gb til windows reservation

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-12-07 00:41

nu siger du der kun er windows tilbage på den. Jeg håber det er vista for ellers er det godt nok en stor xp installation

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 00:43

Du har nogle store filer i nogle midlertidige program mapper, et eller andet sted, tror jeg

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:43

hehe det er xp, det er sørme træls..

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-12-07 00:45

men hvis der kun er windows filer, så formater computeren, og slet alt, og så installer igen. Hvis den stadig siger der mangles 40 gb, så er den snadsynligvis i stykker.

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:45

jeg har været inde i samtlige mapper på c drevet, der er intet selv når jeg får den til at vise skjulte mapper. Det løber op i små 15 gb.

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 00:45

jeg har været inde i samtlige mapper på c drevet, der er intet selv når jeg får den til at vise skjulte mapper. Det løber op i små 15 gb.

Kommentar
Fra : doubletrouble

Dato : 31-12-07 01:24

ender det nok også med.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-12-07 06:53

Hvis du har checket alle mapper, også skjulte, er det sidste sted der kan gemme sig noget under "Beskyttede Operativsystemfiler"
Der ligger noget systemgendannelse m.m, check det.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 31-12-07 09:19

hvor stor er din "pagefile.sys" fil ?
den er i roden af C drevet.
ellers prøv at gå til Kontrolpanel - Administration - Computer administration - Diskhåndtering
og se om hele harddisken er partitioneret.
prøv at tage et screenshot af hele programmet og link til billedet.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 31-12-07 10:01

www.helgec.dk/gparted.html - kør programmet, nu kan du se om du evt. har skjulte partitioner

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-07 10:50

du har garanteret ikke SP2 installeret. Eller har jeg skudt helt forbi