/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
kun sort/hvid på tv skærm
Fra : pinds
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 30-12-07 13:16

Hej.

Har en comp. med dette grafikkort ATI Radeon 9550 (RV350)

Problemet er vi gerne vil sende til tv, men på tv skærmen kan vi kun få sort/hvide billeder.

nogen ideer til hvordan vi får farver på. Har prøvet både med fast kabel og trådløs.

per

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 30-12-07 17:01

du skal købe et lille stykke ledning med stik i begge ender der hedder en signal vender, har selv en og det virker upåklageligt. det er noget med formater

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 17:20

Det kan være fordi du har din tv udgang på computeren til et andet tv format. Fransk eller amerikansk for eksempel. Det skal indstilles til PAL BG .

Det kan også være fordi du bruger en svhs udgang på computeren og ikke en svhs på fjernsynet.
nogle bærbare har kun svhs udgang, og nogle fjernsyn kan ikke modtage det. ÆV BÆV

svhs skulle i teorien give bedre billeder end alm. composit fordi der er adskilte ledninger for overføring af lysstyrke (sort hvidt billede), farveinformation og lyd. På rigtig dumt teknikkersprog for halvstuderede hedder det noget andet og mindre forståeligt.

I praksis er der ikke så meget kvalitetsforskel på svhs og alm composit, med mindre det er via videobåndoptagelse.Det er måske sådan et bjarkan hentyder til.

Fat nu først computerens og fjernsynets manualer og find muligheden for en fæles signaltype, de begge kan klare korrekt med farve og lyd.

Nole fjernsyn kan klare svhs via compositindgangen hvis de i en mellemledning er en lille kondensator som blander lidt farve i lyssignalet. Men det er ikke altid en farbar vej.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-12-07 17:24

Du hat 2-4 valg mugligheder på dit tv kan ikke huske men tryk på din remote, og det er på din indgarg jeg mener de hedder en hel masse sum jeg ikke kan huske nu, måske s-video er noget af det

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-12-07 22:47

Jeg har 3 Scart-stik på mit fjernsyn.
Kun det ene understøtter S-VHS
Fat i manualen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-12-07 22:51

Citat
Jeg har 3 Scart-stik på mit fjernsyn.
Kun det ene understøtter S-VHS
Fat i manualen.
Gambrinus

Du er også på bistand, så har du råd til sådan noget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-12-07 06:51

nogle tv'er skal du aktivere s.vhs indgangen på tv'et nenu hvilken tv er det ???

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 31-12-07 14:12

Jeg tror jeg skal forsøge med det der signalvender kabel eller colorfix hedder det vist også.
Har talt med radio/comp. mand. han sagde at det ville løse problemet. Desværre havde han ingen hjemme. Fjernsynet er et lille billig 21" dantax, hvor der ikke er mulighed for s.vhs, ifølge radiomand. Og på grafikkortet er der kun mulighed for s.vhs.

ellers må jeg på bistand og købe et nyt tv.

vender tilbage efter nytår. så håber jeg at komme af med point

godt nytår alle

per