/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.arj komprimering
Fra : bhermann
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 29-12-07 20:01

Har brug for at dekomprimere et *.arj multiple-archive fordelt på 4 floppyer, ja de findes stadig Har ikke været klog nok til at gemme det oprindelige komp program. Hvor finder jeg et program, som kan vride sådan et sæt filer op?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 20:42

Hej bhermann

Jeg har fra PC World sakset:

Download her
http://www.pcworld.dk/download/34/1407/hent

Beskrivelse:
Her får du en helt ny udgave af et ganske gratis pakkeprogram med masser af funktioner, der kræves penge for hos konkurrenterne. IZArc understøtter ganske mange pakkeformeter som eksempelvis: 7-ZIP, ACE, ARC, ARJ, BH, BZ2, CAB, DEB, GZ, HA, JAR, LHA, LZH, PAK, PK3, RAR, RPM, TAR, TGZ, TZ, ZIP og ZOO.

IZArc er let at benytte men alligevel stærkt nok til at give avancerede brugere alle de værktøjer, de har brug for. Der bydes nemlig også på avancerede funktioner som reparation af ødelagte filer, søgning i arkiver, kodeordsbeskyttelse og meget mere.

Systemkrav:

* Ingen

IZArc 3.5
Opdateret: Tir, 3-Jan-2006
Downloads: 2332
Filstørrelse (bytes): 3,04 MB
Pris: Gratis
Licens: Freeware
Platform: Windows XP + Tidligere
Begrænsninger: Ingen
http://www.izarc.org

Downnload Tider:
Modem(56k) : 8,4min
ISDN(64k) : 7,4min
DSL(768k) : 37s
LAN(10M) : 3s

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 21:01

Det er måske nok bedre at tage en senere version som fås på:
http://www.izarc.org/

...Kresten

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 29-12-07 21:05

Hej Kresten,

Installerede faktisk IZarc tidligere idag. Den har også en merge-multi-set funktion, men denne virker kun til .zip filer. Har du andre bud?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-07 21:33

Smid dem ind på en gratis oploadside, så skal vi udpakke dem, og sende den færdige fil kun til dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 29-12-07 22:02

Hej Palle,

Når sandheden skal frem, er der flere arkiver, hvor de kommer fra

Så det ville være en kæmpehjælp, hvis du kunne hjælpe med et program, som jeg selv kan betjene.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 22:36

I IZArc's menu-linie vælger du:

(her på dansk/engelsk)

Valg/Options
Indstillinger/Configurations
Filtyper/File Associations

...sæt "flueben" (klik) ud for de ønskede filtyper, afslut dialogboks og kør (forhåbentligt).

Venligst
Kresten

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 22:48

Citat
Har brug for at dekomprimere et *.arj multiple-archive fordelt på 4 floppyer,

GÅR UD FRA at *:ar er arkivfilen/rner
PRØV AT SKRIV ''RAR'' istedet for *.ar
ellers er du på den_ eller smid dem til afkodning, på nettet.
Kan vel ikke tage en ½ time, medmindre der er password på dem.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 22:49

ellers prøv 7ZIP / søg på google

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 22:51

Citat
IZArc's menu-linie vælger du:

(her på dansk/engelsk)

Valg/Options
Indstillinger/Configurations
Filtyper/File Associations

...sæt "flueben" (klik) ud for de ønskede filtyper, afslut dialogboks og kør (forhåbentligt).

Venligst
Kresten

Pakker det også filerne UD

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 22:53

Kan du IKKE pakke dem ud, så prøv OM DU kan få dem at SE, med dette program
http://www.magiciso.com/
Kan du det, så bare____ kopier dem over i en anden mappe
THATs all

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 29-12-07 22:55

BTW den er på DK / osse
Men er filerne password beskyttet_ skal der andre boller på suppen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-07 22:57

Der er så mange småprogrammer, men mange er lavet efter et bestemt system, så det ville hjælpe hvis jeg kendte deres navn, altså feks: De 4 som skal samles, kan hedde A0blabla.arj-A1blabla.arj-
A2blabla.arj-A3blabla.arj

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-07 23:01
Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 23:40

bhermann, du kunne også prøve:

http://www.arjsoftware.com/

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 23:47

Forresten:
Filerne på de fire disketter - er der blot fortløbende skrevet til dem, eller ligger der afgrænsede del-filer på hver af dem.
Jeg vil med andre ord gerne vide om data erskrevet til de rå devices eller er de først splittet op så delene var tilpasset til disketterne og om delene udgør selvstændige filer på formatterede disketter.

I begge tilfælde kan Linux klare at samle data -evt. kørt fra live-CD.
Ellers kan man samle filerne med Winsplit.