/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
langsomt internet....grrrrrr
Fra : nifol
Vist : 267 gange
20 point
Dato : 29-12-07 18:58

Vi har en 2 mbit forbindelse fra cybercity.. det har virket fint..men nu er der problemer hver gang vi logger på.. det tager ca 3 minutter inden google kommer frem.. Det går rimeligt med at skifte fra de forskellige sider..men skal man ind på f.eks en chatside eller åbne noget.. gaaab.. har prøvet at teste hastigheden.. 1.7 mbit download og 420 kbit upload.. det er accepteret.. håber at kunne få hjælp..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-07 19:07

Din hastighed ser da rigtig ud.
Så er der lige din egen maskine..................er den proppet med cokies og andet.
Prøv evt. at gå i > funktioner > internetindstillinger > og ryd lidt op.

DU SKAL SÅ BAGEFTER LIGE LOGGE IND PÅ FORSKELLIGE med brugernavn og password.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 29-12-07 20:43

Jeg har et par forslag til dig, da jeg selv havde dette problem.
Der kan muligvis være hjælp at hente på: http://www.malwarecheck.dk/forum/
Men du skal være meget hurtig, da siden lukker ned 1.januar.
Du går ned til det 3.punkt: Malware hjælp og så klikker du på linket: Hjælp jeg har fået malware.
Der kan være hjælp at hente i disse 2: "Hvad er der galt?" og "bærbar er pludselig blevet langsom".

Mit problem bestod i, at jeg havde AdAware liggende p min computer, samt at ThreatFire konfliktede med min firewall. Endvidere havde jeg stadig rester af DAP (Download Accelerator) liggende og DAP skulle ifølge forklaringen, muligvis være en af årsagerne til en langsom IE, da den infiltrerer mange af filerne dertil. Efter afinstalleringen af disse, havde jeg igen min hurtige pc.

Der er også et par af virus/malware skannerne, som du kan teste med, da de selv løser eventuelle problemmer med vira, trojanere m.m., men læs professorens vejledninger først. Du skal selvfølgelig ikke bruge de programmer, som kræver en tilbagemelding i form af en log.
SDFix og ComboFix kan faktisk være en ganske god hjælp, da de selv kan lose mange problemmer.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 29-12-07 20:46

Glemte at sige, at professoren er selveste stl_s

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-07 22:48

Spyfus er inde på noget af det rigtige!
Det er vigtigt at du jævnligt holder din PC'er ren for alskens snavs og skidt.
Sørg for at du har nogle programmer til at rense din maskine med, med jævne mellemrum. Husk også at tømme dine forskellige TEMP mapper og Cookies, da de på en eller anden forunderlig måde, kan virke iriterende.
Vær også opmærksom på, hvad der er startet, når du har tændt for den. Fjern fluebenet for dem som du mener kan undværes. - Det kan du f.eks. gøre i Spybot.
Ofte startes der programmer op uden brugerens viden, programmer der har inviteret sig selv.

At holde maskinen ren, kan godt blive et halvdagsjob, resten af tiden kan du så være på nettet!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-07 22:50

nifol, jeg kan se du er helt ny her på kandu, og dette er dit første spørgsmål, så du må vende tilbage, hvis der er noget du ikke forstår!