/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort crasher
Fra : bigfool
Vist : 380 gange
200 point
Dato : 29-12-07 16:17

Min søn har for nyligt købt en "konfigureret bambusmaskine" med Windows XP SP2 DK, 2 GB ram og 640MB Sparkle GeF 8800GTS DDR3 PCI-E grafikkort, som funker fint, meeeen
da husstanden kører trådløst internet og han derefter satte det gamle trådløse ZyXel ZyAIR G-300 netkort i maskinen, står grafikkortet simpelt hen af. Det er som om at 99% af de 640MB "on-board ram" og selve grafikkortets funktion forsvinder. Afmontorer han det trådløse netkort og isætter et almindeligt netkort, som forbindes til routeren med kabel, kører det derimod fint.

Nogen bud på om problemet er driverrelateret eller om der opstår en eller anden form for konflikt, når grafik- og trådløst netkort skal arbejde sammen?

På forhånd tak og godt nytår!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-07 16:30

gætter på at der er konflikt mellem de to kort. Det kan f.eks være noget med brug af samme dma kanal ellet hardware interrupt.
Det kan måske hjælpe at bruge et andet slot. Læs bunkortet manual meget omhyggeligt , hvad angår forskellene på slottene. Det kan være at kun bestemte slot deler resourcer med grafikkortets slot..

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 17-01-08 06:56

Tak for svaret transor - Du har nok ret i dine antagelser.... Motherboardet har kun 3 slots og grafikkortet bruger selvfølgelig det ene slot men er så stort, at det også spærrer for det næste, så der er kun ét ledigt slot - Derfor ikke så mange alternativer. Sønnen er ikke rigtigt kommet videre siden, men vi skulle jo have afsluttet denne tråd.

Bigfool