/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Lugtende lammeskind
Fra : mandebrian
Vist : 5556 gange
100 point
Dato : 29-12-07 08:55

Hej

Jeg har fået et lammeskind i gave, men det lugter så meget af lam at det er ubrugeligt.
Er der nogen af jer der ved hvordan man fjerner denne lugt?
Vi har prøvet at vaske det ved 30 grader uldvask, men det gav ingen effekt.

På forhånd tak.

Brian

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-12-07 09:09

Tålmodighed.
Det går over, men hvis du ikke bryder dig om det, var det måske bedre med noget andet at varme sig på.
Jeg har selv et, men synes ikke dårligt om lugten - synes heller ikke det var så kraftigt som du beskriver, så måske har du bare været uheldig. Prøv at snuse til et fra Ikea fx. Kan ikke forestille mig der er meget dyr tilbage der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-07 09:28

Du kan jo vaske al lanolin ud
men så er skindet ikke noget værd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-07 10:34

Sidder det på lammet endnu ?

Hvis man bruger metoder til at få lanolinet ud ødelægger man også skindet, og hvis der ikke er en "manual" med er det nok bedst med en henvendelse til forhandleren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-07 14:36

lammeskind der bliver fugtigt eller opvarmet vil altid lugte da fugt og varme jo netop fremmer lugten - ligger det normalt et tørt sted og ikke varmt (altså for eks personer der sidder - ligger på det eller lign)vil det ikke lugte.

i mine øjne= lammeskind til pynt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-07 16:03

Nu truer de med at vi får frostvejr

Så ud i den friske luft med tæppet, lad det ligge i et stykke tid, tag det ind, og se om ikke det har hjulpet.

Mange andre ting hjælper frost på, og kommer tingene i fryseren