/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Bundkort uden comport
Fra : oldfux
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 28-12-07 21:55

Jeg taler sommetider med min bror via webcam, det har aldrig virket ordenligt. Han kører noget trådløst fastnet i Køwenhavnstrup og sommetider fryser billedet og somme tider er det ingen lyd. Nu har han købt nyt bundkort og alt skulle være godt, men der er ingen comporte og modemet har ikke USB eller andre indgange Hva nu ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 21:57

Køb en adapter, hvad er det for en modem ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-07 00:41

Mener du trådløst eller fastnet. ???
Og hvilken slags modem.

Et almindeligt dial up- eller isdnmodem er da også lige det mindste til at køre videosamtaler med.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 29-12-07 14:05

Bruger man stadig modem he he

Han kan købe en USB-comport

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 29-12-07 19:53
Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 29-12-07 22:39

Først tak til alleJeg er 72 år og min bror er 78 år ( nu får i 20 min. til at grine færdig Vi har været på vognen siden computerne hed Atari, vic 2o, spectrum. henv. på nærmeste museum eller hos undertegnede.Nå, til sagen. Min bror kører fastnet hos en udbyder der kører på antennemaster i hovedstaden og det er trådløst ligesom mobiltelefoner,jeg husker ikke lige hvad det hedder, men det er med modem til comport og han bruger aluminiumsrammen i sit termovindue til antenne ( tag den )Nu Har jeg langt om længe fået ham til at droppe sin DOS PC og bruge win98, næste skridt var så en der kørte XP og nu er det lykkedes. Nu er det sidste problem at få ham til at købe et bredbånd hos en udbyder det bruger telefonnettet, men han er så nærig så han vil bide en L... over for at få 4 ender at suge på ( undskyld). Forstår i nu mit (hans) problem ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 12:34

Har du nogen som helst ide om at den moden, måske kan virke gennem usb ? For så kan der købes en omformer, ikke en speciel billig løsning, en ny 56k modem er billigere, men det er vist en speciel modem eller hvad ?

Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 30-12-07 13:42

Hej o.v.n, Falcham,transor !
Ligesom når man bestiller bredbånd så for man fordeler og og link med fra udbyderen, her er det blot et modem som sender/modtager trådløst på nogle antennemaster der står rundt i landskabet.
I starten var det kun indre by i københavn men nu breder de sig over hele landet. De kan bare ikke tåle særlig meget trafik for serveren er tit overbelastet. Det kan ikke bruges til email, der må man bruge 56K modem og i det hele taget er det noget skod, men det er GRATIS. Det er min brors favoritdiciplin Når vi sender video fryser billedet og lyden hakker, eller osse er der ikke lyd med. Vi kan bare sidde og glo på hinanden og chatte Tak for tipset om konverteren men den koster 99 kr. så kan man købe meget bredbånd for de penge og så er der jo osse fastnet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-07 13:48

Nej jeg skrev også at det ikke ville være billig med en sådan mellemstykke, surt at broderen ikke så sig for da han købte nyt, og fik checket at de nødvendige porte var der, men du har du da et kraftigt argument for at få ham opdateret til bredbånd

Godkendelse af svar
Fra : oldfux

Dato : 01-01-08 13:45

Tak for svaret o.v.n..
Det vil være det samme som at forklare en stenaldermand om hjulets opfindelse,jeg kalder ham foriøvrigt Runehuggeren fordi han taster med enfingersystemet endnu
Hvis du anede hvor mange argumenter han har imod fastnet. Så erder oversvømmelser 40 km væk, så er der jordskælv i japan, så er samlige hackere efter ham fordi han har mange penge i banken ( folkepension som går ind på hans budgetkonto). jeg kunne blive ved i det uendelige. Og mærværdigvis bliver jeg ved at forsøge, han var engang min Guru fordi han var radio/fjernsyntekniker da jeg ikke forstod princippet i hvad der fik en pære til at lyse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 14:09

Selv tak Jeg håber i holder forbindelsen med hinanden, med eller uden bredbånd. Godt nytår

Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 01-01-08 14:21

Tak i lige måde, og jeg svigter selvfølgelig ikke min bror