/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dvd brænding
Fra : kirsten_merrild
Vist : 2025 gange
300 point
Dato : 28-12-07 20:57

har to dvd drev og vil kopiere mine dvd`er, så jeg har orginalen i baghånden. Jeg bruger Nero Start Smart, af og til fortæller programmet, at der er for lidt plads på den tomme dvd, - kan jeg komprimere og brænde samtidigt og hvordan? eller dvd`en beskyttet, og jeg kan ikke kopiere den, men det er vel tillads at lave en kopi til sig selv, så hvordan kopierer jeg en beskyttet dvd?

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 28-12-07 21:02

Jeg bruger en suite fra Slysoft.
http://www.slysoft.com/da/

Programmerne AnyDVD og CloneDVD er suveræne værktøjer til at have sikkerhedskopier af DVD film m.m.
Der er mulighed for at komprimere DVD'er til at passe på en 4,7GB skive, samt at fjerne undertekster og sprog man ikke bruger.

Der er tilbud på pakken indtil d. 31/12-07 :)

/ MJ

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-12-07 21:39

http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
dvdshrink kan brænde næsten alt og også komprimere, næsten til det halve, er nem at bruge

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-12-07 22:20

AnyDVD skal startes og vise sit ikon nede ved uret. Det eneste den gør, er at hindre kopibeskyttelsen.
Så startes Nero Start Smart, du vælger DVD og recode, og lader DVDèn blive komprimeret ind på harddisken, det kan godt tage en time.
Når den er færdig, går DVD-drevet op og Nero beder dig lægge en tom DVD i.
Du skal altså ikke bruge 2 DVD-drev, men kun det bedste (DVD RW - ????????)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : babyrøv

Dato : 28-12-07 22:42

Er det orginale dvd er er det nogle du selv har lavet?????