/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tilbagebetaling af løn
Fra : hejsahovsa
Vist : 1102 gange
100 point
Dato : 28-12-07 18:57

Hej. Hvis der skal tilbagebetales løn, så er det vel arbejdsgiverens ansvar at indberette det til SKAT, således at man ikke får for stort et fradrag og derfor skal betale penge tilbage i skat?

Jeg har fået for meget i løn, og eftersom at min arbejdsgiver kan være så åndsvag/dum at gøre sådan noget stoler jeg ikke på at idioten kan/gider indberette det til SKAT på den helt korrekte måde. Derfor vil jeg gerne lige vide hvad der skal ske i sådan nogen situationer?

Det drejer sig om løn i 2007, men sagen kan pga. ferie/weekend ikke startes før 2008. Har hørt det kan blive et problem, da skatteåret 2007 er helt afsluttet? Nogen der ved noget om det?

Kan SKAT oplyse, eller kan jeg selv se en detaljeret oversigt over min indkomst hos skat, så jeg kan se om min arbejdsgiver nu har gjort det korrekt?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-12-07 19:05

Citat
Jeg har fået for meget i løn, og eftersom at min arbejdsgiver kan være så [B]åndsvag/dum[/B] at gøre sådan noget stoler jeg ikke på at [B]idioten kan/gider[/B] indberette det til SKAT på den helt korrekte måde. Derfor vil jeg gerne lige vide hvad der skal ske i sådan nogen situationer?

- hvis du var ansat hos mig, ville jeg nok tage røven på dig hvis lejligheden bød sig... så pas på!!! Det er en fælde

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-12-07 19:09

nu han er så stor en idiot , kan jeg kun sige at du er en meget større idiot
for det første kan alle begå fejl og han gør det nok ikke kun for at iritere dig , og han skal nok få det indberettet rigtigt , ellers koster det også ham penge
så vent med at fare sådan ud før du er sikker , og hvis du har den mening om ham , så dog noget andet arbejde
og skatteåret 2007 bliver afsluttet den 31-12 , og bliver først indberatiget tidligst i januar 2008 , og kan også senere reguleres hvis der støder ændringer til , så der er intet problem med det

Kommentar
Fra : hejsahovsa

Dato : 28-12-07 19:17

Takker for svarne.
Jeg arbejder ikke for virksomheden mere. Har opsagt, men lønnen bliver ved med at vælte ind, så har fået for en måned hvor jeg slet ikke har lavet noget for ham. Altså hele December.
Det er desuden en offentlig arbejdsgiver.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-07 19:25

Skatteåret 2007 er slet ikke færdigt endnu, og arbejdsgiveren kan sagtens rette i 2007 længe endnu - weekender eller andet.

Jeg tror sagtens arbejdsgiverens lønsystem kan finde ud af at indberette det udbetalte til Skat.

Du skal et godt stykke ind i januar før du kan se noget i din egen skattemappe hos Skat. Arbejdsgiveren skal jo have tid til at rette evt. fejl - din inklusive.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:27

Jamen så gemmer du den/dem bare og betaler den/dem tilbage og ber om kviterring og viser dem til skattevæsenet når tid kommer.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-12-07 20:24

Skat får ganske vist indberetning fra din arbejdsgiver om din løn, men det er det du skriver på selvangivelsen der lægges til grund for beregningen af din skat på årsopgørelsen.

Arbejdsgiverens indberetning bliver kun brugt til to ting:
o Hvis du undlader at opgive din lønindtægt, så regner de med at arbejdsgiverens angivelse er korrekt.
o Hvis dit tal er meget afvigende fra arbejdsgiverens, så spør e dig om, hvordan det hænger sammen.

.. så vent du roligt til du får din selvangivelse (eller en færdig årsopgørelse som du kan rette i).

PS: Er det tit du går og skælder folk ud for at være åndsvage?

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 29-12-07 12:38

Du får nok løn bag ud dvs. du kan få løn og evt. tillæg i op til 2 mdr.efter du ikkeer der mere---men du har så ikke fået løn de første mdr. ok.Godt Nytår. eschen.

Kommentar
Fra : hejsahovsa

Dato : 29-12-07 13:57

Jeg nåede kun at være der i 1 måned.
Det var et job med løntilskud.
Har fået løn under hele perioden.

Ringer til dem når jeg kan.. så må vi håbe at de siger hvordan det hænger sammen uden at snyde ol.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-12-07 14:27

Citat
Jeg nåede kun at være der i 1 måned.
Det var et job med løntilskud.

Ja, på mig lyder det som om du ikke er en nem medarbejder - derfor måske er det nødvendigt med løntilskud. Er du sikker på at du er ophørt? Ikke bare udeblevet?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-12-07 16:27

Citat
hvis du var ansat hos mig, ville jeg nok tage røven på dig hvis lejligheden bød sig... så pas på!!! Det er en fælde

Pudsigt... Den type anser jeg dig osse for at være, men at du ligefrem reklamerer med det, tjaeee det siger en del om din åndelige habitus.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-12-07 16:58

Hvis du har ret Henrik, og det tyder det på, så er der jo ikke tale om ansættelse, men anbringelse

Kommentar
Fra : hejsahovsa

Dato : 29-12-07 23:36

Jeg ved ikke hvad du snakker om henrikkrebs, men hvis det er en slags personligt angreb, så hellere lade være med at skrive her.
Det er aldrig nødvendigt med løntilskud. Det er bare nogle konservative (tænker ikke på partiet) politikere der har opfundet det. Jeg bruger det udelukkende til at få mere erfaring så det bliver lettere at få arbejde senere.
Jeg stoppede på løntilskud fordi jeg fik et job. Ikke fordi jeg er en dårlig medarbejder.
Beklager hvis jeg har misforstået hvad du mente.

Når man er ansat i løntilskud går det hele gennem kontaktpersonen i jobcenteret. Da jeg stoppede efter at have fået arbejde, fik min kontaktperson besked.
Jeg går udfra, at når min kontaktperson ansætter mig, må han/hun også opsige mig uden jeg skal gøre noget videre. Jeg har gjort det efter bogen jo mindre de har holdt nogle oplysninger tilbage.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-12-07 15:44

Jamen - så lyder det da som om arbejdsgiveren (der udbetaler lønnen) ikke har fået besked om din opsigelse, og altså - set med hans øjne - udbetaler løn mens du er udeblevet. Kun du og muligvis medarbejderen i jobcenteret har opfattet det som en fratrædelse.