/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Alzinar Mar på Mallorca
Fra : loef
Vist : 1338 gange
100 point
Dato : 28-12-07 16:55

Min familie og jeg overvejer at købe en 14 dages ferie med all Inclusiv til sommer
Vi har tænkt lidt på at rejse med Suntours til deres hotel Alzinar Mar i Alcudia på Mallorca
Er der nogen herinde som har gode/dårlige erfaringer med dette hotel?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-12-07 17:18

Jeg kender ikke det hotel, du nævner, men jeg kender området, idet jeg for 2½ år siden boede på Hotel Vell Mari i Can Picafort. Det er et 4-stjernet hotel ligesom det, i overvejer at bo på.
Selve området Can Picafort synes jeg er ret så sjælløst og kedeligt, men hvis I har planer om kun at blive på hotelområdet eller leje en bil, så I kan komme væk, så gør det jo ikke så meget.
Can Picafort samt Alcudiabugten er efter MIN mening nok det mest ucharmerende på Mallorca.
Jeg var der med en veninde, og vi "overlevede", fordi hotellet var lækkert og fordi vi lejede en bil og kørte rundt og så alt det skønne og fandt lækre badestrande. Året efter tog jeg med min mand til Port de Soller på mallorca, og DER er til gengæld bare helt vidunderligt, vi har bestilt en ny rejse til samme hotel til september.
Det er muligt at I og jeres børn vil synes at Can Picafort er pragtfuldt, det kommer nok an på hvad I søger. Der er så mange skønne steder på Mallorca, som er en helt fantastisk ø, så af alle steder på mallorca er can Picafort og Alcudia nok det sidste sted jeg personligt vile bo. Har overvejet andre steder på øen?

Kommentar
Fra : loef

Dato : 29-12-07 12:33

Kære Axelise!

Tak for dit svar.
Vi har været i Alcudia for cirka 10 år siden da vores dreng var lille. Vi var meget imporneret over stranden da den er perfekt, når man har børn. Selve området er selvfølgelig meget turistet, men det er ok for os, da vi kun vil afsted for at slappe og bade. Sidst vi var der, lejede vi en bil og kørte Mallorca rundt bla. med en tur i drypstensgrotterne, Palma, Porto Cristo m.m.
Det betyder ikke så meget for os hvor på Mallorca vi skal bo - bare der er en lækker sandstrand, et godt hotel og gerne nogle aktiviteter (sport) til vores børn på henholdsvis 8 og 12 år. Derudover må der gerne være en by tætpå, så man kan gå nogle aftenture og se på nogle andre mennesker end dem som bor på hotellet.
Jeg har surfet rundt på nettet for at finde nogle gode tilbud - og gerne med All Inclusiv, og der var det Suntours som var de billigste (ca. 24.000,- for os alle 4 med All Inclusiv i uge 26+27).
Har du erfaringer med andre hoteller/rejsebureauer som kan være med i samme prisklasse?

Hilsen Mette

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-12-07 20:51

Nej, det har jeg desværre ikke erfaring med. Jeg har nemlig ikke børn, så det er med garanti nogle andre ting man ser efter, når man som I er afsted med sine børn.

Fint at du kender til Alcudiabugten, så ved du hvad I skal ned til. Men Can Picafort stranden er rigtig kedelig og slet ikke som den flotte strand i bugten. Så I skal nok satse på at køre lidt med bil alligevel eller nøjes med hotellets pool