/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lenovo Thinkpad mangler lyd
Fra : santashooter
Vist : 2591 gange
200 point
Dato : 28-12-07 13:55

Hej, jeg sidder i den situation at jeg har formateret min Lenovo Thinkpad r61 og den kører fint undtagen min lyd.
jeg kan simpelthen ikke se noget lydkort på computeren og jeg har derfor problemer med at installere drivere til den (fra ibm's download side)
jeg håber nogen af jer kan give mig et brugbart svar... da det er frustrerende ikke at have lyd.

hilsen Søren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 14:03

Alle i der bare formaterer uden at have drivere til bundkortet for det er det du mangler, når du formaterer slettes alt på det drev, også bundkort driver, hvilken bundkort er der i puteren ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 14:06

Prøv at gå til Enhedshåndtering og opdater lyd driver, hjælper det ikke så slet den og håb på at Windows finder en driver der kan bruges, når du genstarter, husk at give lov til søge efter driver på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 14:09

Det gratis program Everest, kan komme med detaljer om dit bundkort + meget andet: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html med de nøjagtige oplysninger, kan der findes driver til dig

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-12-07 14:46

jeg tror nok du kan gå ind på deres hjemmeside og finde sådan en support download som så søger på din computer og downloader alle de ting den sys du mangler. Sys jeg da ihvert fald jeg har prøvet

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-12-07 14:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 14:52

Og så lige den nemme............fn tasten + evt F5 (eller anden tast med en højtaler på)

Kommentar
Fra : santashooter

Dato : 28-12-07 16:50

det er desværre ikke lige det jeg har brug for, problemet bliver ligger i at computeren ikke ser lydkortet overhovedet, jeg har alle drivere, den siger at den ikke kan finde min audio-bus.
jeg har været inde i enhedshåndtering men der er ingenting der mangler drivere...
dog siger den at der ikke er nogen afspilningsenheder når jeg går ind under "lyde og lydenheder" i kontrolpanelet...

håber det hjalp jer lidt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-07 17:05

Ok - med før du kan lægge lyddrivere ind, så skal driveren til "selve bundkortet" ind først.
Har du lagt det ind.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 28-12-07 17:10

Lenovo har en recovery partition på harddisken. Hvis du ikke har slettet den, kan du installere operativsystemet ved at benytte F11-tasten under opstart. På den måde får du alle drivere installeret med det samme.

Kommentar
Fra : santashooter

Dato : 28-12-07 18:06

jeg undersøger lige om jeg har installeret mit bundkort driver, men jeg er meget sikker på at denne er installeret

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-12-07 12:48

Kunne måske også tyde på at dit bundkort har fået en fejl og ikke kan finde lydkortet siden du siger den slet ikke kan se det.

Har du tabt den måske eller var der sket noget med den inden du formateret??

Godkendelse af svar
Fra : santashooter

Dato : 03-01-08 16:04

Tak for svaret Eyvind. jeg fandt ud af at jeg manglede hardware driveren til "bussen" "kb888111xp2en" men mit problem er løst nu, tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 16:18

-Ja det er li'som en forudsætning for resten af driverne.