/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
delt hardisk??
Fra : shakky
Vist : 447 gange
200 point
Dato : 28-12-07 11:40

Hej kanduer.

jeg har 2 harddiske i min computer,hvor den ene er delt op til 2 (disk C og disk D) og den sidste
(disk G).
Kan jeg på en nem måde få lagt Disk C og Disk D sammen til en´ stk som den har været i starten?
Den er delt op til 10 GB hver og disk C kræver plads nu til at defragmentere,det er der styresystemet ligger,Håber at i kan hjælpe.

Mvh Shakky.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 11:52

Programmet Partition Magic kan gøre det (ca. 600 kr.)

Du kan også benytte dette gratis program til at lave om på partitionerne.

Vejledning til den gratis CD (fylder ca. 50 MB og skal brændes på CD)
http://www.kandu.dk/Tip16078.aspx

Her kan du hente en live CD:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828

Brug denne:
gparted-livecd-0.3.4-11.iso

Kommentar
Fra : VlGGO

Dato : 28-12-07 11:57

i stedet for at bruge penge på et program så køb en hardisk med 100 - 500 gb plads efter hvor meget du skal bruge til 100 kr..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 12:03

Du bør flytte store filer over på den nye harddisk så der er plads til at rydde op og defragmentere inden du hiver i partitionerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 13:04

Lige en opgave for Gparted som Eyvind skriver, den er gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 14:33

Og du spørger bare her i tråden - der altid en der vil forklare, hvis du er usikker på hvad du gør.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 30-12-07 17:23
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-07 18:38

Ja gparted er en rigtig god livecd......................................

Som stadig kan hentes her:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828

Snup denne:
gparted-livecd-0.3.4-11.iso

Og du kan se en vejledning her:
Vejledning til den gratis CD (fylder ca. 50 MB og skal brændes på CD)
http://www.kandu.dk/Tip16078.aspx

Sprøg evt. her i tråden hvis du vil vide mere - så andre måske kan nyde godt af din erfaring.

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 11-01-08 09:56

Hejsa med jer.
Der er ikke sket meget her hos mig på det seneste,jeg tør ikke selv at køre harddisken sammen,
men får en ven til det,der tør prøve.
Det bliver ud fra de oplysninger at Eyvind har givet og så håber at jeg kan komme med en
tilbagemelding om det gik godt.

forløbig tusind tak til jer alle.