/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Illustrator hukommelsesproblemer.
Fra : dean
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 25-09-01 11:30

Når jeg henter mere end et billede ind Illustrator (9), får jeg meddelelsen; Ikke nok hukommlese til at udføre kommandoen,
på trods af at jeg har tildelt rigelig med hukommelse til programmet og billedet jeg forsøger at hente ind ikke er særligt stort.
Nogen forslag?

Mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-01 13:55

dean wrote:

> Når jeg henter mere end et billede ind Illustrator (9), får jeg
> meddelelsen; Ikke nok hukommlese til at udføre kommandoen,
> på trods af at jeg har tildelt rigelig med hukommelse til programmet og
> billedet jeg forsøger at hente ind ikke er særligt stort.
> Nogen forslag?

1: Opdater til 9.02
2: Hav ikke andre Adobe programmer kørende samtidig.

Venlig hilsen
--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk
Hellere system i rodet - end rod i systemet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-01 19:53

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> dean wrote:
>
> > Når jeg henter mere end et billede ind Illustrator (9), får jeg
> > meddelelsen; Ikke nok hukommlese til at udføre kommandoen,
> > på trods af at jeg har tildelt rigelig med hukommelse til programmet og
> > billedet jeg forsøger at hente ind ikke er særligt stort.
> > Nogen forslag?
>
> 1: Opdater til 9.02

Enig.

> 2: Hav ikke andre Adobe programmer kørende samtidig.

Uening. Det kan da være ligegyldigt, hvis der er RAM nok! Jeg har da
normalt Illustrator 9.02 og Photoshop 6.01 kørende samtidig og det sker
da også, at Pagemaker 6.52 og Indesign 1.52 kører samtidig med de andre.

--
René

Godkendelse af svar
Fra : dean

Dato : 04-10-01 11:17

Tak for svaret Villy Erichsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-01 07:10

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> dean wrote:
>
> > Når jeg henter mere end et billede ind Illustrator (9), får jeg
> > meddelelsen; Ikke nok hukommlese til at udføre kommandoen,
> > på trods af at jeg har tildelt rigelig med hukommelse til programmet og
> > billedet jeg forsøger at hente ind ikke er særligt stort.
> > Nogen forslag?
>
> 1: Opdater til 9.02
> 2: Hav ikke andre Adobe programmer kørende samtidig.
>

Den første er jeg med på, men den anden ?! ..det er jo fidusen ved adobe
at du kan drag/droppe mellem de forskellige programmer! ...fakstisk er
det bedere rent ram mæssigt at dragge/droppe da de elementer du hiver
frem og tilbage ikke skal kopieres til clipboard!

/thomas