/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Barrit garageport åbner
Fra : Peter1056
Vist : 1536 gange
50 point
Dato : 27-12-07 20:15

Har problemer med montage af portåbner. Garageport og åbner er købt hos velkendt firma, men har desværre lukket i julen, så ingen hjælp at hent. søger bare ledt rådgivning

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-12-07 22:21

Hvad er problemet????

Bjørn

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-07 22:43

Citat
Har problemer med montage af portåbner

Fik du ikke en monteringsvejledning med, for du skal bruge en del mål på hvordan den skal sidde når porten er åben, trækstang / spindel skal monteres i midten foroven på indersiden af porten
og når porten er åben ( her skal du bruge de mål der er angivet i brugsvejledningen) skal motor monteres, efter de angivne mål i forhold til porten når den er åben. Så du skal nok ha levet en plade eller lignende i loftet som motor kan monteres på.

men enden du får forsøgt at finde ud af hvor motor skal sidde, er julen over og firmaet åben igen, så vendt til du har en monteringsvejledning så det virker første gang det bliver monteres.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 27-12-07 23:10

Hej bjørn
Ja jeg var lige ude og kikke igen. derfor tiden. jeg har monterings vejl. men det der undre mig er at selve trækstangen bliver monteret ca 20 cm fra overkant af port ( det er en isoleret alu rulleport). Du ved nok at en alu port ikke er det bedste at skrue i. Der følger et beslag med porten så der burde ikke være nogen tvivl, men hvis du selv tidligere har mont. port og åbner såhar beslaget vel siddet i toppen af porten.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 28-12-07 00:01

Jeg har ikke monteret en rulleport der går op under loftet, men en der går sidelæns.
Jeg har også monteret vippeporte.
Jeg vil tro at systemet er det samme ved rulleporte.
Midt for porten under loftet montere du skinnen, med et lille tilbagefald. Altså så den inderste ende af skinne sidder lidt lavere end den gør ude ved porten.
Trækket skal fastgøre så langt nede på porten at porten kan køre helt op, hvor afhænger af skindens længde.
Hvis der er kæde træk er der en lille kontakt der skal sætte så porten standser når den er oppe.

Håber du kan bruge dette som er skrevet udfra som jeg ser problemet.

Bjørn

Kommentar
Fra : haise

Dato : 03-02-08 12:01

Alu ledhejseporte er normalt monteret med torsionsfjeder. El betjening monteres sammen med stålwire forbundet med torsionsfjeder.
El betjening med trækstang (kædetræk) monteres til port med beslag monteret i øverste ramme (underlag) - trækstang monteres paralel med skinner til bærehjul.