/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SMS-besked og billede
Fra : RHJN
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 27-12-07 18:37

Hej alle!
Inden længe skal vi være forældre, og vi kender en helt masse mennesker vi gerne vil fortælle det til på een gang ... Derfor er SMS jo en genial måde at gøre det på, men desværre tager det laaang tid at kigge sådan en liste igennem - kan det lade sig gøre at man sender én SMS til en "robot", som så automatisk sender videre til alle dem man har oprettet på en "liste"?
Samtidig ville jeg høre om det kan lade sig gøre at sende et MMS-billede til en server eller noget, og på den måde ville det første billede af den lille Julie ligge klart på hendes hjemmeside (www.julie2008.dk) så snart det var taget / så snart hun var født - kringlet formuleret; det jeg mener er:
1. Kan man sende en gruppe-sms til en flok mennesker uden det koster en formue ved at sende bare en sms afsted
2. Kan jeg fra mobilen sende et MMS-billede afsted så billedet vil blive placeret på barnets hjemmeside?

Tak for hjælpen .. og godt nytår!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 18:40

Ja og JA...

Hvis telefonen understøtter det....

http://www.p800.dk/p800trick.asp?nummer=21

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-12-07 18:41

De nyere Sony-Ericsson telefoner understøtter allesammen blogging, det vil sige at du giver venner og bekendte en adresse på nettet, og 30 sekunder efter du har taget et billede med din kameratelefon ligger det på din blog (bloggen følger gratis med)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-07 18:47

Citat
Brug Windows LiveMobile Messaging til at sende sms'er til dine venners og familiemedlemmers mobilenheder uden besvær – de behøver ikke engang være MSN Messenger-brugere.

Vælg den lette løsning. Nu kan du slippe for besværet med at skrive sms'er på mobiltelefonen. Med Windows Live Mobile Messaging kan du skrive dem let og hurtigt på computeren. Hvis du er offline, gemmes eventuelle svar på dine meddelelser, indtil du logger på næste gang.

Begynd at sende sms'er ved at følge tre lette trin:

1. Åbn MSN Messenger. Du skal bruge version 7 eller nyere. Hent programmet her.

2. Tilføj en mobilkontaktperson. Angiv kontaktpersonens mobiltelefonnummer i Messenger.

3. Send din meddelelse. Dobbeltklik på kontaktpersonens ikon, skriv meddelelsen, og klik på Send. Kontaktpersonen modtager meddelelsen på mobilenheden og kan let svare på den.*
Denne tjeneste kan bruges til at sende sms-beskeder til brugere af mobiltelefoner i Storbritannien, Frankrig, Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Italien, Spanien, Belgien, Nederlandene, Australien og USA**

Tænk på Windows Live Mobile Messaging, når du har brug for at sende en hurtig meddelelse.
ovenstående kopieret fra Windows Live Messenger, hvorfor ikke bruge den til at sende ?

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 28-12-07 00:07

Hej igen alle I der har svaret ... Jeg har ikke en SE-telefon, men en Nokia 6233 ... med hensyn til at bruge messenger, er det heller ikke optimalt; fidusen er jo at jeg skal kunne sende det fra fødeafdelingen / min mobil og IKKE fra en computer ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 11:04

Nu kender jeg ikke lige omtalte telefon grundigt....

Men efter det jeg umiddelbart kan se er det muligt med SMSer men IKKE med MMSer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 11:04

Hvad siger din brugervejledning ????

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 28-12-07 23:33

Jeg kan godt sende MMSer men hvordan sender jeg billedet til en hjemmeside ... det er dér problemet ligger

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 07:50

Til en hjemmeside ????

Det vil jo kræve opkobling til Hosten.......

Nu er vi vist ude i overdrevet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 07:52

Det er jeg ret overbevist om DIN telefon IKKE kan.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-12-07 09:32

Prøver lige at finde en løsning, jeg tor godt det kan lade sig gøre, også med en Nokia,og ellers var det måske på tide at skifte telefon

Men jeg har først adgang til min store vidensdatabase efter nytår

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 29-12-07 11:44

refi: Jeg ved den kan tage billeder, og sende MMS'er, hvis det er der din tvivl står

Kortoververden: Glæder jeg mig knageme til at høre mere om ...

Godt nytår