/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hurtig inden den går ned forts
Fra : Højris
Vist : 549 gange
500 point
Dato : 27-12-07 16:18

Skriver dette i word, for måske at nå det inden der opstår fejl.
Word fryser sikkert også inden så længe.
Det er svært at beskrive hvad der går galt, idet det er meget forskelligt
Kan gå på nettet for en tid, og så går noget galt, skrev eks. Et indlæg til mailware
Men nåede ikke at sende det.
Har også prøvet at genoprette til et tidligere tidsp samt at genoprette med de to DVDer jeg lavede lige da jeg havde købt computeren. Det er en HP Pavilion med vista.
Det gik galt da systemet sagde at jeg ikke kunne genoprette med de DVDer, det er imidlertid lykkedes ved en tidligere lejlighed.
Ind i mellem er der ikke en knap der virker incl. On/off så kan jeg kun slukke dyret, ved at trække strøm stikket ud og pille batteriet af.

Denne text er gemt for hver linie der er skrevet.

Er der nogle der sidder inde med en løsning ? point vil blive spredt ud med mild hånd.
Kan forhandleren melde hus forbi, eller er han forpligtiget til at forholde sig til situationen.
MVH. Højris.

NB. køre lige nu i fejlsikret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 16:22

Typisk hardwarefejl - sandsynligvis din harddisk....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-07 17:03

- prøv at køre en Ccleaner fra fejlsikret...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-07 19:47

Et gæt på en driver som ikke passer til dit grej.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-01-08 20:56

Godt !
det lader ikke somom der er nogen der har interesse i eller viden om emnet så.
fuck det. Så jeg anullere nok det spørgsmål.

Men aligevel godt nytår.
højris.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 21:01

sorry

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 02-01-08 12:35

Har du prøvet og tjekke for varme?

Der kan være mange årsager til at din maskine opføre sig sådan – lige fra en defekt HD til løse forbindelser. Men det kan også være noget så simpelt som støv der forhindre blæseren i at køle ordentligt.

Prøv og følg denne anvisning – og fortæl om det hjælper…
http://www.fromsej.dk/html/rens.html

God arbejdslyst!!

Kommentar
Fra : Runell

Dato : 02-01-08 23:44

CITAT: Kan forhandleren melde hus forbi, eller er han forpligtiget til at forholde sig til situationen.

afhænger af om hvorvidt der er garanti/reklamation på maskinen eller ej. Hvis der er over 2 år gammel og du ikke har købt nogen form for ekstra forsikring, så har forhandleren ingen forpligtelser i dette tilfælde.

Jeg har 2 primære hardware mistænkte og 1 software i dit tilfælde.
1) Defekte ram, kan meget vel gå ind og lave sådanne fejl som du beskriver. - prøv at hive alle dine ram ud og test med en ramklods af gangen, hvis du har mere end én installeret. Hjælper det ikke, skal du have fat i nogle andre ram og teste med dem.
2) Bundkortet kan ske at være defekt. Hiv alle dine ram ud og se om din pc begynder at bippe når du starter (der sidder nogle gange ram under tastaturet, foruden dem der sidder i bunden)
3) hvis du har en gendannelses partition på harddisken, så prøv at gendanne hele systemet via denne i stedet for via dvd. - alternativt find en harddisk af samme type (behøver ikke være samme størrelse). Sæt denne harddisk i maskinen, boot op på en windows xp eller vista cd/dvd og installer windows - hvis dette forløber uden problemer og maskinen kører fint efterfølgende, så er det din windowsinstallation der er i stykker.

"Bonus" : så vidt jeg husker så har pavillion en harddisk test indbygget i BIOS - tryk F2 (eller hvad der står på skærmen under opstart for at komme i BIOS/setup kør harddisk testen og udeluk at harddisken er problemet

Best Regards

Runell

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 250 point
Dato : 20-03-08 14:06

hvis din pc stadig ligger under garanti perioden så skal du vist have fat i dem der har solgt den

dine recovery SKAL kunne køre !

ps - malwarecheck.dk har lukket for hijackthis logs fra nytår d.å - men du kan stadig spørge indtil sikkerhedsrelaterede områder vedrørende sikkerhed og sikkerhedsprogrammer

hvis du kan nå det så:

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

desværre går jeg ud fra at spørgsmålet måske ikke er aktuelt ? eller ?

ps - ligger der ikke en recovery på din maskine du kan benytte ved at trykke F et eller andet under programmer ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-03-08 17:14

Husk lige på at Microsoft selv har offentliggjort at en PC genstarter hele tiden hvis man har opdateret Vista for nylig. De foreslår at man sketter opdateringerne på maskinen og venter til de har rettet fejlen.
Prøv at nærlæs denne side.
http://www.microsoft.com/danmark/technet/sikkerhed/bulletin/2008/ms08-feb.mspx

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 20-03-08 21:11

Tak for svaret miritdk.

ryder bare ob. Der er ikke noget problemløsende herinde. boble boble

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-08 21:20

Hvorfor er de typisk HP computere, der er "svære" problemer med?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-03-08 23:12

Hvorfor er de typisk HP computere, der er "svære" problemer med?
Ve Ik i min tid har HP altid stået for kvallivaren og den har altid været røv dyr, hvorfor det er sådan nu VE IK.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-08 00:56

selvtak

btw - jeg kender også til rigtig mange der har haft hp probs - og lige så mange der er smuttet videre uden