/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
SMS fra et program
Fra : ch4711
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 27-12-07 15:55

Er der nogen, der kender en måde at sende en SMS fra et program, de gode gamle gratistjenester er allesamme afskaffet ?
Jeg vil godt fra min egen server eventuelt videresende mails til mobiltelefonen eller alarmere i tilfælde af fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 16:02

Hvorfor ikke bare sende det fra en mobiltelefon ???

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 27-12-07 16:22

Et program på en server skal kunne sende en meddelelse ud i verden hvis noget sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 16:34

Til en mobiltelefon ????

Send det som mail hvis mobilerne alligevel er koblet på nettet.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-12-07 19:46

De fleste online sms-tjenester er lukkede, vist fordi de mest blev brugt til spam. Enkelte udbydere har stadig online sms-tjenester.

Men det letteste ville nok være at bruge en mobil-telefon til at sende SMS'en, evt. en gammel udtjent model med et taletidskort.

At sende en SMS vha. AT-kommandoer over en com-port er overkommeligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-07 19:54

Du kan sende sms via comp og tdc
Men du kan ikke koble op automatisk.

Routere kan sende meddelelser som her i min Hawking:
"Send E-mail alert immediately when attacked"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 20:05

Og så skal måske lige nævnes at de "gratis" tjenester der var IKKE garanterede for leveringstiden....

Og få en alarm 8 timer efter er vist ikke meget bevendt.....

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 29-01-08 17:39

jeg har før sendt mail fra mobilen - har aldrig hørt det kunne gøres modsat...