/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Copyright lydfil
Fra : clausgh
Vist : 430 gange
73 point
Dato : 27-12-07 12:06

Hejsa.

Jeg har en lydfil, som jeg selv har lavet, og den har jeg lagt ud på min webside.
Hvordan kan jeg gøre sådan så filen ikke kan hentes fra serveren.

Man kan jo gå ind og se kilden fra den side hvor filen ligger, og se url'en på lydfilen. Hvis man skriver denne direkte url, så hentes filen til computeren, men hvordan undgår jeg det, når filen ikke skal kunne hentes.

Jeg ved godt at man til enhver tid vil kunne overspille filen fra siden på andre måder, men den skal altså ikke kunne hentes direkte...

VH Claus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 12:29

Den eneste måde du kan sikre dig på, er at lade være med at lægge filen ud på hjemmesiden.
Når den hentes ned på modtagerens PC, vil det altid være muligt at "snuppe" et kopi af den.
Så det er for dig et spørgsmål om "enten / eller"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 12:37

Ja - ligger den på nettet er der fri adgang - lovligt eller ej

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 27-12-07 12:47

ja det er jeg klar over. men det behøver ikke være let jo.

Det direkte link til en lydfil kunne fx være:
http://www.side.dk/lyd/lydfil.wma

og herfra hentes lyden ned på computeren hvis man accepterer det.

er der ikke en mulighed for at gøre sådan så det direkte link ikke er tilgængeligt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 13:51

wma og mp3, samt andre fileformater i den tunge ende, er meget upraktisk at have på en hjemmeside, blot for at sætte lyd til hjemmesiden.
Dine besøgende vil flygte skrigende væk, for det vil ofte tage for lang tid, at vente på lyden, inden de surfer videre.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 27-12-07 20:39

Altså jeg har lagt den på en side, og da jeg kom ind på siden gik det igang med det samme.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 21:05

Yeps det har den sikkert gjort, da du uden tvivl har eksperimenteret med det, og den så har ligget i din casch.
Men for nye besøgende vil først skulle hente filen ned før den kan spilles.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 27-12-07 21:19

Tja, så må de gå tilbage hvis de ikke gider vente. Det ligger på en side for sig selv, så det ødelægger ikke andre sider..

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 01-01-08 18:37

Er der ingen der har løsninger?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 19:31

Claus Jeg tror at du må accepterer at folk ka "hugge" din fil og er det så egentligt så slemt .??? De fleste store navne har efterhånden accepteret deres numre flyder rundt på nettet gratis og at de må tjene deres guld på store koncerter mm Det må du sikkert også affinde dig med eller lade være at ligge dit ud . Ku du ikke nøjes med at nynne det Hi hi
Mvh Sune

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-01-08 17:31

haha. jeg forstår hvad du mener. ville bare gerne kunne gøre det lidt sværere at få fat i