/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Zero spyware prg ???
Fra : ocorner
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 26-12-07 11:40

Har lige prøvet de.

Er det en god eller dårlig program eller en jeg skal holde mig fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 11:45

Ikke alt nyt er godt....

Hvorfor betale for noget du kan få gratis....

Der er FLERE gratis (og anerkendte) anti-spy programmer....

så brug dem, - så bliver du ikke overrasket

http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-12-07 11:52

hehe det er jo gratis, køre allerede med ThreatFire og min Safesurf fra telia.

Viller bare teste og høre havde andre syntes

Den bliver fjernet igen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-07 11:58

Jamen det er da aldrig til skade at "teste"....

Bare man er parat til de overraskelser der kan dukke op

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-12-07 12:52

hm

Tog for meget system resurser, og virker som en lite udgave af antivirusprg.

Beholder dem jeg kan stole på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 13:16

Fornuftigt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-07 13:16

Kode
virker som en lite udgave af antivirusprg

Det er netop misforståelsen, ganske få af selv de dyre antivirus er effektive mod spyware trods at næsten alle skriver det.

Købeprogrammer med realtimescanning er et must, AVG Antispy, Spysweeper eller Superantispyware.

Med de flere gb ram folk har i deres maskiner i dag har 20 mb ekstra forbrug ingen betydning, kun for de der ikke har flere negle tilbage at bide i.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 26-12-07 14:23

Jeg forstår ikke alle de spørgsmål herinde angående antivirus programmer.
Hvorfor ikke følge stl_s anbefalinger. Og det er ikke en reklame for hans side, da den jo som bekendt lukker ved årsskiftet.
Hans anbefaling går på at bruge Avast og firewallen Online Armor. Endvidere nævner han ThreatFire, men det viser sig nu, at den kan medføre uheldige konflikter ved brug af f.eks. Online Armor samtidig.
Det er lidt ejendommeligt, at AVG gang på gang topper downloadlisterne, når langt de fleste testresultater viser, at Avast er en anelse bedre. Måske er det den mere aggressive markedsfremføring, der er årsagen.
Jeg har selv disse programmer installeret. Jeg bor i Thailand, hvor der som bekendt huserer en del hackere, men intet er sluppet og det på trods af, at der er flere brugere af pc'en og jeg kan se, at mere obskure sider bliver besøgt også.
Måske skal jeg tilføje, at pc'en blev udsat for omfattende tests påstl_s side for en uge siden og der var intet at finde af vira, trojanere m.m.

Og så lige godt Nytår

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-07 14:33

>Spyfus

Nu var det antispyware det gik ud på.

Avast vs AVG går vist mest ud på at AVG er mere brugervenligt.

Ellers ikke mere fra min side.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-12-07 15:24

Spyfus bare fordi du har en antivirus programmer og antispyware programmer.

Er det ikke ensbetydende med din computer er sikker, brugere skal også selv bruge hovedet en gang i mellen, især med hvilken programmer der bliver install og hvor du er på internet.

De der laver de søde virus/spyware er jo altid lidt foran.

ang. stl_s har jeg da altid brugt han side og er da ked af han stoppe.

Men der ud over bruger jeg tit online virusscaner fra de forskellige udbyder da der har hver der styrke i søgning efter skidt.

Nå en lille side spring eller var det???

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 29-12-07 15:36

Tjat nu er juletiden snart over så hvem skal have point.

Tak for svaret refi.

tjat det var den besvarelse, jeg syntes var bedst, så tillykke.
Brug nu ikke dem alle nytårs aften.