/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opstart af pc
Fra : hennooah
Vist : 785 gange
150 point
Dato : 24-12-07 10:30

Når jeg starter min pc kommer der en side fra tdc som dækker mit skrivebord, hvorfor er den begyndt på det, er det et flueben der står forkert.

Det samme er tilfældet med min trådløse netforbindelse.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-12-07 10:42

Hvad der står der på siden?
Er det angående udløb af virus program?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 24-12-07 11:03

Det er en tdc filmappe.
Det startede vist samtidig med at jeg hentede et billedeprogram fra tdc.

Mit netgear starter på samme måde, det kunne lige så godt ligge nede på proceslinien.

Det har ikke noget med virusprogram at gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 11:12

Er der ikke et eller andet sted hvor du kan sætte markering: Vis ikke denne side igen, eller noget lignende, der mange programmer som gerne vil gøre opmærksom på sig selv, og kommer med en sådan side når Windows starter, men det kan som regel slåes fra

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-12-07 11:12

Hvad mener du med:

Citat
Det er en tdc filmappe.
Det startede vist samtidig med at jeg hentede et billedeprogram fra tdc.

Er det når du startet pc'en eller er det først når du benytter internet explore?

Hvad står der på siden? - Du må komme med lidt flere oplysninger.

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 24-12-07 11:24

Det er når jeg starter pc'en.

Mit spørgsmål er netop hvordan jeg slår det fra.

I venstre side er der en række nedad hvor der bla. står :fil- og mappeopgaver, andre placeringer og nederst står der 'detaljer' hvori der står :tdc filmappe.

Øverst mod højre er der 2 mapper.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 24-12-07 11:29

Er der nogen indstillinger er det program, et eller andet sted hvor programmet gerne vil vise et velkomst side, du har en mulighed for at slå det fra, et eller andet sted, ellers må du i msconfig og fjerne programmet fra opstart

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-12-07 12:03

højre klik lige på din skrivebord vælg engkaber -> tilpas skrivebord -> vælg fane Web -> der er en vindue er slet alle de internet adr. der er der. Du køre måske med webside som bagrund på din skrivebord

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-12-07 12:07

hvis det er en program der starter op så prøv lige start -> Alle programmer-> start er der en tdc program der starter op der kan du slette den hmm ikke din virusprogram hvis den står der

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 24-12-07 13:52

Det tyder ikke på at det er løsningerne.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-12-07 14:02

kan logger på nettet den går det

Eller hvornår går den det, er svært at finde ud af hvad du mener din computer gør.

Står der noget på tdc siden og hvad står der?

Det ville hjælpe meget hvis du kunne komme med flere oplysninger.

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 24-12-07 23:56

Det er samme side som hvis man feks åbner mappen dokumenter, her er det bare en tdc mappe der åbner.

Jeg syntes ikke jeg kan komme med bedre oplysninger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 01:28

Kom med et skærmbillede: http://www.peecee.dk ikke at det er løsningen, men måske er noget der dæmrer hos nogen (når mappen er åben på skrivebordet, trykker du på Prt Scr tasten, åbner Paint eller et andet billed program og klikker på Rediger og på Sæt ind, gem billedet og upload det på Peecee)

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 05-01-08 22:25

Jeg troede at der var mange kloge hoveder på kandu, men måske har jeg taget fejl.

jeg prøver lige at stille spørgsmålet igen.

Når jeg tænder min pc, starter den med at åbne mit skrivebord som den skal.

MEN så åbner den en tdc mappe af sig selv.

Det svarer til at jeg selv går ind og åbner en mappe feks. dokumenter, de har samme udseende, i stedet for dokumenter står der bare tdc.

Jeg har svært ved at beskrive det bedre... beklager.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-08 22:43

Citat
Jeg troede at der var mange kloge hoveder på kandu, men måske har jeg taget fejl.

Det er der skam også - men ikke ret mange tankelæsere!

Men gør som o.v.n. foreslår:

Citat
Kom med et skærmbillede: http://www.peecee.dk ikke at det er løsningen, men måske er noget der dæmrer hos nogen (når mappen er åben på skrivebordet, trykker du på Prt Scr tasten, åbner Paint eller et andet billed program og klikker på Rediger og på Sæt ind, gem billedet og upload det på Peecee)

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 05-01-08 22:49

Jeg regner da med at de fleste ved hvad der sker når man åbner en mappe.

Vupti det er det der sker, det sker bare af sig selv........

Så er det jeg mener, at det kan være lige meget hvilken mappe det er.
Hvorfor så et billede af den ????????

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 23:10

Med den attitude, du stiller for dagen, kommer du nok også til vupti bare lige selv at ordne det.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-01-08 23:15

gå ned i start og og kør
skriv msconfig når du så ser en skærm dukker frem klikker du på start i msconfig skærmen

nu kan du evt se om der skulle stå noget med tdc elles prøv at fjerne de forskellige flueben og så må du evt prøve dig frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 23:52

http://webdisk.tdconline.dk/ er det den du har hentet ???

den kan du forhindre i at åbne netop under start - kør - skriv msconfig - fanebladet start og flueben væk - burde jeg mene

hvis det ikke er - så fortæl hvilket program det er så folk kan forstå hvad i alverden det er for noget

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 03-03-08 22:00

jeg troede at jeg havde sendt en tekst med pointforøgningen men det er åbenbart smuttet.

Jeg har fundet ud af det er tdc digital signatur der åbner når pc'en startet.

Jeg har prøvet msconfig og været igennem start menüen uden held, har også prøvet ocorner's forslag men der er ikke nogen adresser der er vinket af.

Findes der flere muligheder eller er noget jeg har overset af dem jeg har fået?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-03-08 22:19

højerklik på din skrivebord vælg Egenskaber -> skrivebord -> Tilpas skrivebord -> Web

Hvis der står en hjemmeside adr. der inde så slet det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 23:06

Hej

Når du klikker på Start nede i venstre hjørne kommer der et punkt der hedder "Alle programmer", tryk på det, kør op til punktet (Mappen) der hedder Start, hvad ligger der deri?

Hvis du har fået lavet en genvej til TDC mappen der, så åbner den hver gang du starter din PC.

Prøv evt at hente dette lille program
http://www.nirsoft.net/utils/strun_setup.exe
Installer og kør det, det viser alt der starter ved opstart, er der noget der ligner TDC, kan du højreklikke og slå det fra.

Håber du kan bruge noget af det

mvh klaudi

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 04-03-08 20:32

Desværre der er intet der virker.

Det lille program viser ikke noget.

Jeg har netop ringet til digital signatur, de forslog også at gå gennem start - alle programmer - start, men der er intet der.

De lovede at få en fra digital signatur til at undersøge hvad problemet kan være og så ringe til mig i morgen.

Kunne man forestille sig at mappen først åbner efter pc'en og ikke sammen med?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 21:03

Hej igen

Lyder fint, så kan det værer der kommer en løsning på det!

Prøv evt at åbne Stifinder og og gå til Funktioner>Mappeindstillinger>Fanen "Vis">fjern markering i Skjul filtypenavne for kendte filtyper og marker Vis skjulte filer og mapper, tryk Ok

Prøv så at kigge her igen:
Start>Alle programmer>Mappen Start, kan du se noget i mappen nu?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 04-03-08 21:17

Hej klaudi

Det ændrede ikke noget, det er stadig de samme 4 ting der står der.

Skal jeg ændre mine flueben igen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 21:48

Hej igen

Ja sæt det bare tilbage som det var.
Du skriver der er 4 ting i mappen, hvad hedder de?
Kan det ik være en af dem der laver balladen?

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 06-03-08 21:23

Tak for svaret o.v.n.. det er ikke fordi at svaret løste mit problem, men fordi at du som en af de første kom med det der kunne ha været løsningen.
Der var også nogle af de andre forslag der kunne ha hjulpet men der jo kun en der kan få point, beklager..

Jeg har lige snakket med en fra digital signatur.

Først skulle jeg slette digital signaturen fra pc'en, så var mappen væk.
Så blev signaturen instaleret igen, hvorefter den var tilbage.

Så gennemgik vi startmenuen, der var ikke noget at hente.

Så var vi inde i msconfig, men der var heller ikke noget at komme efter.

Han mente så at der muligvis er en fejl på vindows der gør at mappen åbner.
Han sagde at det ville være som at lede efter en nål i en høstak at finde fejlen.
Han sagde samtidig at de var igang med at udvikle noget nyt der skulle afhjælpe problemer med vista iforhold til digital signatur, og at der var en chance at det kunne hjælpe på mit problem.

Jeg må altså leve med at x'se mappen væk når jeg skal bruge min pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 01:20

Tak for accept, desværre for dig uden at du fik løst problemet, hjalp det slet ikke at geninstallere den digitale signatur