/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
router og access point
Fra : kimm01
Vist : 1575 gange
140 point
Dato : 23-12-07 20:19

hej jeg har en d-link dir-100 router og et belkin access point men hvordan gør jeg det sikkert så det kun er min bærbare computer med vista. hvis jeg bruger http://192.1680.1 kan jeg lave noget men kan så ikke selv bruge nettet.????

hvis jeg sætter stikket i og vælger at det kun er min mac addresse der må gå på og så skifter over til access pointet, kan jeg bare ikke komme på.???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 20:37

tilføj dit accesspoints MAC adresse til listen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 21:32

Du skal bruge lidt tid til at skifte ( nogle minutter)

Men ellers Kan du gøre sådan.

Deaktiver Mac filter
Deaktiver kryptering
Sæt SSID navn på og lad den være synlig.
Husk at gemme ændringerne og genstart routeren
Luk din comp ned
vent 5 min
start din comp
gå ind på din router via en browser
Lad den søge din Mac-adresse
tillad adressen om gem
genstart din comp
sæt kryptering på routeren
genstart din comp
den forlanger nu krypteringsnøgle (kode)
Den bør nu være sikret.

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 25-12-07 19:26

hvordan finder jeg mit access points mac addresse?????

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 70 point
Dato : 25-12-07 19:57

Den fremgår af en af menuerne i routeren, som du logger ind på via din browser med http://192.168.0.1 hvor du skal indtaste adgangskode og password, hvis du har angivet dem, ellers skal du blot bruge admin som adgangskode og undlade password, som det i reglen er standard på en d-link.

Godkendelse af svar
Fra : kimm01

Dato : 25-01-08 14:58

Tak for svaret severino.