/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Frysning af kød
Fra : Sunnyman
Vist : 1567 gange
25 point
Dato : 23-12-07 20:00

Har haft en diskution med min svigerfar om frysning af kød.

Hvorfor må man ikke genfryse kød flere gange ?
Og hvad er det der sker med kødet ?

En glædelig jul til jer alle...

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 35 point
Dato : 23-12-07 20:05
Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-12-07 22:38

Et par gange skader ikke.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-12-07 00:32

Citat
Et par gange skader ikke.

Hvor mange gange skal der så til før det skader? 3? 4? 10?

At spise nyslagtet kød er en lille smule farligt. Har det først været frosset og så optøet, så er risikoen lidt større. Og den bliver større og større for hver gang. Det drejer sig blot om ikke UNØDIGT at løbe en risiko og i al fald søge at gøre risikoen så lille som det rimeligt kan lade sig gøre.

Helt at lade være med at spise noget som helst er også farligt. Du dør af det.

Kommentar
Fra : Ravnsbjerg

Dato : 24-12-07 11:06

Citat
Hey, fandt lidt her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=39836

Mvh

Jimmy

Jeg har lige læst det indlæg ... spændende faktisk. Jeg tænker på hvordan det mon hænger sammen, hvis man tør maden op i sin microovn? Så går det jo markant stærkere, og varmen bliver ekstrem?
Mon ikke det minimere udviklingen af bakterierne?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-12-07 12:11

Når du tør op i microovn, jeg har prøvet og kan ikke anbefales, så bliver kødet varmet fra midten, deet bliver kort sagt stegt indefra. Så du når en højere kernetemperatur end udenom.
Men okay, baktememæssigset, så burde der være færre bakterier der, end hvis det ligger i køleskab/køkkenbord og tør op, da bakterier ikke får lang tid til at reproducere/formere sig selv.

Men det er et punkt, hvor min faktiske viden ikke er optimal, så vil ikke sige så meget mere.

God jul / stundende højtid

Jimmy

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 02-01-08 09:30

Tak for svaret Jimmy17.

Det fortæller jo faktisk det hele...