/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
computer som dvd-optager
Fra : thorkil1
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 22-12-07 20:06

Hvis jeg køber en stationær computer med indbygget tv-tuner... har jeg så et godt alternativ til en dvd-optager? Fungerer det i praksis at optage tv-programmer direkte på computeren i stedet for en dvd-optager=

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-12-07 20:30

At bruge en PC til at optage tv programmer på en DVD, er kun en halvgod løsning; men et godt salgstrick, der har skabt et nyt kunstigt behov; set med fabrikanternes øjne. Så er der lige det, at du ikke kan bruge din PC til noget andet, så længe den optager.
Jeg vil til enhver tid, vælge en reel DVD optager med harddisk. Her kan du optage på harddisken, og kopiere over på en DVD, hvis det er bevaringsværdigt, lige som du kan klippe og redigere i det på harddisken, inden du kopiere det!
Som et alternativ, kan PC'en bruges (trods alt).

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-12-07 23:36

Jeg har haft PC med mulighed for at fungere som HD-optager i længere tid (ca 3 år) end jeg har haft HD-optager. Før jeg fik HD-optager - en periode på et års tid) tror jeg at jeg optog 6-7 film på PC'en. Ganske vist med den billigste Pinnacle-tuner der var at skaffe. Halvdelen af dem gik der ged i.

Jeg kan kun anbele en dedikeret HD-optager.

Men som en nødløsning er det OK. En PC-tuner er trods alt ikke så dyr.