/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til Trådløst Netværk
Fra : NiinjaBoy
Vist : 432 gange
55 point
Dato : 22-12-07 19:41

Hej.
Jeg har brug for noget hjælp her.
Jeg har en bærbar Windows XP, og en Mac Mini.
Mac Mini'en kører trådløst over min TrendNET Router og den bærbare er LAN eller hvad det hedder. Den bruger i hvert fald et stick.

Jeg har forsøgt mange gange at få den bærbar til at være trådløs men det kan jeg ikke :(
Programmet der styrer netværket på den bærbare hedder Network Magic.
Håber i kan hjælpe mig.
Jeg kan godt finde flere oplysninger fx om routeren hvis i har brug for det ?
Tak :)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-12-07 20:01

prøv at afinstaller network magic og brug det indbyggede i xp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-07 20:04

Hvis den bærbare slal være trådløs er første forudsætning at den har trådløst netkort ( radiosender og modtager) enten indbygget eller som en udvidelse. som udvidelse fås det både med indstikskort og som usb dims , som folk kalder det mest mærkværdige.

desuden skal der være hardwaredriver til det trådløse netkort, uanset arten. Hertil kommer protokokoller mv for at få de ønskede forbindelser.
Skal det bruges til lokalt netværk eller kun til internet ?
Det er smartest at vælge en anden protokol end internetprotokollen, til lokalt netværk, så bliver det svært at nå de sharede drev udefra.
De der vælger internetprotokol, gør det nemt for hackerne.

Kommentar
Fra : NiinjaBoy

Dato : 22-12-07 20:05

Har jeg forsøgt, mangler et password. Der står jo netværk navn SSID: der skriver jeg navnet og så står der password, og jeg ved ikke hvad mit password skulle være ?

Kommentar
Fra : NiinjaBoy

Dato : 22-12-07 20:07

okay, transor. Så hvad siger du jeg skal gøre ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-12-07 20:42

Har du ip konflikt?
Bruger du statisk eller dynamisk lokalnetværk?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-12-07 00:47

Altså på vores bærbare har vi en usbnetworkadaptor Hawkins når man køber en sådan følger der en cd med med drivere opsætnings manual mm man installerer drivere sætterpinden i usbstik og så siger win at den har fundet ny hardware og vupti så er der gang i ikonet på orocesslinien
Hav en god jul Mvh Sune
Ps min søn har så købt en Netgear adaptor og den har aldrig været god massere problemer Så købte jeg et netkort til at sætte ind i et slot i puteren og vupti så er det hele ok ikke noget med at logge på med koder eller noget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-12-07 00:52

Og min egen stationærer som er hovedputeren sidder direkte i routeren og så har vi en fast i køkkenet med indbygget netkort ligesom min søns Og alle putere kører upåklageligt 2 af dem med wow og ingen problemer Wow = world of warcraft som bruger en del bånd

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 13:49

Sunowich denne tråd er altså Niinjaboy's!
Nu er spørgsmålet så, er i begge fra samme husstand, eller hvad sker der her???

Kommentar
Fra : NiinjaBoy

Dato : 24-12-07 22:38

Ja, begge computere er fra den samme husstand. Men der er ikke netværkskort i den bærbare så den er nødt til at over et lokaltnetværk det vil vist sige at den er nødt til at køre over mac'en og hvordan gør man lige det ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 11:00

For at køre på nettet, så skal der være et eller andet form for netværkskort, for at det ikke skal blive alt for bøvlet med linkkabel til anden maskine der så skal være vært.
En direkte forbindelse til det lokale netværk (router) i form af indbygget netkort/trådløs netkort eller externt netkort som USB-dongle eller PCMCIA indstikskort, som både findes som kabelnetkort og trådløst netkort.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-07 09:41

Hvad ævler du om severino er du på et eller andet Godt nok er det tidligt på dagen så sidder lie her og gnider øjnene Kender ikke omtalte bruger men fortæller bare hvordan det er her i huset og jeg ved skam udemærket at det er en andens tråd

Kommentar
Fra : VlGGO

Dato : 28-12-07 12:03

hvis du har et netkort i den skal det bare aktiveres... ret simpelt. hvis du ik ved det så ring til Fx. medion eller hvad din computer nu hedder.. ellers køb et net kort som jeg har gjordt til min stationære til 199.95 kr i fona. den modtager op til 54 mps . ( vi har kun 2 mps.. :P) så den kan noget.. BILLIGT

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 20-01-08 18:12

Hej Ninjaboy er denne tråd afsluttet?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-01-08 18:55

og hvad endte den med?