/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Stop dette dyrplageri !
Fra : housegoat
Vist : 1266 gange
50 point
Dato : 21-12-07 18:49

Faldt over flg. film på nettet. - Kunne næsten ikke se det til ende.
Min adrenalin pumpede i kroppen og øjnene løb i vand.
Hvorfor kan man ikke behandle dyr ordentlig? Det vil da ikke koste 'slagteren' noget at dræbe dyret inden denne bestialske handling.
Så min opfordring til alle: hold jer angt væk fra køb af skind af alle arter; man ved ikke, hvordan de er frembragt.

Kære alle

ADVARSEL !

Nedenstående video er ualmindelig barsk og vil ikke kunne ses til ende af de fleste. Desværre er indholdet den barske realitet - drevet af en efterspørgsel fra især den vestlige verden. Magen til "dyrplageri" (læs tortur) er aldrig set magen. Den foregår netop nu som du sidder og læse denne mail.

Lad være med at blot vende ryggen til - eller se væk. Det løser ikke problemet. Lad også være med at tænke, at 'jeg kan da ikke gøre en forskel'. Det er rystende billeder (videoer). Men desværre foregår disse uhyrligheder.

Hvis du vil være med til at underskrive skal du gøre følgende:

Kopier hele denne mail til en ny mail og skriv dit navn nederst.
Når der er 500 underskrifter skal den der har nr. 500 venligst sende mailen til PETA2@peta.org

The attached is happening as we send this on.

www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 19:08

Tja - måske han selv skulle prøve at blive skrællet.
Ps. Jeg kunne ikke se filmen til ende, for jeg har hørt om den.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-12-07 19:24

jeg vil ikke engang forsøge.. jeg kan ikke..

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-12-07 19:32

Jeg mener det er fra KINA. Har hørt om det tidligere.

BOYCOTT OL 2008 I KINA

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 20:07

Hmm, hvis det sker i Danmark er det bare at melde vedkommende. Hvad der såvidt sker i andre lande, kan vi hverken gøre fra eller til. Du kunne måske henvende dig med filmen til dets lands ambasade. Derfra kunne der måske ske noget.

Du skal også tænke på, at i alle lande spiser vi dyr? Du skal sikkert selv mæske dig i anden og flæskestegen (altså grisens ryg, avs) juleaften.

Tænk, grisene i danmark render i juletid rundt uden rygstykker - fordi dem skal vi jo spise juleaften. Tænk lidt over den - også forestil dig en halal slagting. Hvad er mest dyreplageri?

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 20:10

Ergo, DE er en del af fødekæden. Vi mennesker har magten over dyrene. Sådan er det bare og sådan vil det altid være.

NB: Har ikke set filen, videoen .. Af ukendte grunde viser den intet, men jeg formoder det har noget med windows at gøre.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 20:12

Jeg så det hele uden problemer, der overstiger de problemer, jeg har med at se den daglige tv-avis.

Det ser rigtigt skidt ud, og måske er hundeslagtningen fra kina, men jeg skulle hilse at sige, at man kunne optage værre film på de danske minkfarme. (og sikkert andre industrialiserede "dyre-opdræt")

Al respekt for dyr, men jeg synes, at vi skal fokusere vores energi på os selv så længe, at de billeder, vi dagligt ser er endnu værre, end når det er et dyr, det går ud over.
Det er et generelt faresignal for alvor, når billeder af nuttede dyr, der angiveligt bliver mishandlet, giver anledning til større og voldsommere følelser, end når det er mennesker, der bliver mishandlet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-12-07 20:26

for 500 år siden var der sgu ikke noget der hed dyrevelfærd. da var det et spørgsmål om at undgå at fryse ihjel og få noget at spise. i bund og grun er det stadig det samme, men nu findes der bare en forfærdelig bunke vatnisser der er blevet forvænnet fra fødslen af. stop klynkeriet og bliv voksen.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 21-12-07 21:06

Det har absolut intet med vatnisse-klynkeri at gøre.
Det er da helt i orden at spise dyr og bruge skindet til holde sig varm med og spise (bare se til Grønland), og minken herhjemme bruges da også til frakker, men det jeg anker imod er, at man flår dyrene levende!Man kan da i det mindste sørge for at de er døde, inden man flår skindet af dem.
Vores grise får da også en boltpistol, inden de bliver slagtet!
Jeg har selv slagtet masser af mine egne høns og ænder, men jeg kunne da ikke finde på at begynde at skolde eller plukke dem, inden jeg har hugget hovedet af dem!
Men det gør 'voksne' mennesker måske?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 21:12

housegoat: Hvis du selv har slagtet høns ved du også, at de ikke er færdige med at bevæge sig, selvom man slagter dem. Selv har jeg stegt fisk, der lå og sprællede på panden...
Men som jeg nævnte skal du ikke undervurdere dyremishandlingen på de danske minkfarme... (Selvom de bruges til frakker) Jeg har selv tidligere arbejdet på en minkfarm, og droppede det af bla. samme grund.

Der er ikke en restaurant i Danmark, der ikke koger en hummer levende....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 21:13

Dyr skal behandles ordentligt indtil de bliver slagtet / dræbt - fordi vi er sultne eller fryser.
Det er da også utroligt, at vi accepterer halal-slagtning bare for ikke at blive beskyldt for at være racister.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 21:18

Eyvind: "Halal"-slagtning foregår flere tusinde gange om dagen på de danske slagterier... Den såkaldte "boltpistol" der bliver brugt til at "dræbe" dyrene" gør dem kun bevidstløse.... Så et eller andet sted kunne vi "i integrationens favør" have gjort al ting meget letterere... Jeg tror ikke, at du spiser noget, der ikke har været "halal-slagtet".......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 21:27

Ok - min slagteviden er ikke så stor.
Men jeg har forstået at ægte halal er død ved blodtab (halspulsåren)
Og det syntes jeg ikke om.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 21:33

Eyvind. Og så vidt jeg ved har du ret. Men ""død ved blodtab" er, så vidt jeg ved (har bare fået det forklaret af en landmand, der af og til slagter får) er det, der sker, men i bedøvet tilstand. Og jeg har ikke hørt, hvorhvidt det ville være i orden, at de, der har en trosretning, der foretrækker halal-slagtede dyr kunne acceptere, at dyrene var bedøvede. Men det har vi ikke hørt så meget om. Vi har bare hørt noget i retning af, at de er barbarer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 21:55

OK -

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-12-07 15:58

Jeg vovede ikke at se videoen... måske gør jeg det en anden gang..

Men jeg synes altså også, at vi først og fremmest skal koncentrere os om at behandle vores egne dyr anstændigt.

Der er problemerne med minkene, ja. Der er problemer med dyretransporter. Og der er /har været problemer med forsøgsdyr. De sidste er blevet stærkt begrænset, netop fordi vi forbrugere langt hen adf vejen ikke vil acceptere forsøg på dyr.

Jeg kunne ønske mig, at vores produktionsdyr blev behandlet med lige så stor respekt og omsorg som vores kæledyr for det meste bliver. Men det er som om forbrugerne synes det ikke er så vigtigt, eller at det er uoverkommeligt at nære omsorg for dyrevelfærd når der er tale om hundredtusinde, -ja millionvis af dyr årligt... -Køer og grise, der aldrig finder ud af hvad græs er. Og hvis eneste tur udenfor stalden er deres mareridtsagtige afslutning på livet, med uendelige dyretransporter under urimelige forhold. Høns med en kunnerlig tilværelse..

ALLIGEVEL mæsker vi os med flæskesteg og burænder. Og røde saftige bøffer til nytår. Bare fordi det smager godt... Så er det ubehageligt, men ikke uudholdeligt, at tænke på de lidelser, som er gået forud.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-12-07 18:23

Citat
Den såkaldte "boltpistol" der bliver brugt til at "dræbe" dyrene" gør dem kun bevidstløse....

Korrekt.. Afhængigt af dyrets størrelse!!
Det er jo netop fordi at dyret ikke skal lide!

Jeg overværede at en ko fik den tur IDAG! Fordi den var syg og skulle aflives. Korrekt, man skærer halspulsåren over bagefter, så er dyret dødt af blodtab. Men det er sgu ikke det samme som hvis det var ved bevisthed når det sker!

Bare fordi vi er de stærkeste og skal forestille at "styre og regere" denne planet, så giver det INGEN ret til at pine dyr! Jeg kunne aldrig drømme om at købe noget med ægte pels og syntes at det er dyrplageri når mink bliver skrællet levende!

Føj for satan siger jeg bare.. Den slags mennesker skulle have samme tur selv. Dyr er også levende væsener som os selv.

Det er ikke spor "voksent" at kunne håndtere den slags dyrplageri, det er egoistisk. Det er muligt at vi ser slemme ting gennem medierne, men det gør det ikke mere rigtigt at gøre noget sådant.

Og nej, jeg kunne ikke se videoen. Jeg har set noget lignende kort et par gange, men jeg kan bere ikke bære det. Den slags er simpelthen så grusomt.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var mit sure opstød.. Min ærlige mening!
Men alligevel vil jeg ønske en god jul til alle

Kommentar
Fra : engmann

Dato : 04-01-08 13:29

ja jeg fik også denne mail,,, og jeg tænkte at jeg ikke ville se den,,,, men det ville min samvitighed ikke accepter,,,, jeg så en del af det og ja jeg græd og græmmes over mændenes barbariske måde at pelse på,,, faktisk så kan jeg stadigvæk se denne stakkels vaskebjørns lidelser,,,,, bare for at der er en eller anden fin frue der skal gå med pels,,,,
Så længe at der bliver solgt pelse i hele verden vil denne mishandling bestå.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 13:39

Citat
Så længe at der bliver solgt pelse i hele verden vil denne mishandling bestå.

Nej nej - men så længe der bliver købt meget billige pelse vil det foregå.

De Danske pelsavlere gør vist ikke sådan med dyrene...................................

Kommentar
Fra : engmann

Dato : 04-01-08 13:45

det gør de måske ikke, men det er kun ikraft af den danske dyreværnslov som vi har her i Danmark,
jeg mener stadig væk at så længe folk køber pelse billige eller dyre så vil denne mishandling bestå.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 14:04

Så tag heller ikke til udlandet hvor der halalslagtes.

Kommentar
Fra : engmann

Dato : 04-01-08 15:20

, nej det ville jeg heller ikke støtte, dyr skal behandles ordenligt have en værdig død ikke pines ikke lide , skal ikke tørste sulte fryse, men behandles ordenligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 17:01

Yes - det er vi enige om.