/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
unlok nokia 6131
Fra : svendmogensen
Vist : 1280 gange
100 point
Dato : 21-12-07 17:29

Kan en fortælle mig hvor jeg kan få unlokket min Nokia 6131. Dener på abb. hos sonofon

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-12-07 17:43

Hvis den er 6 måneder gammel kan du få den unlocket i din nærmeste Sonofon butik, og hvis den er helt ny er det slet ikke sikkert den er simlåst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 17:44

Hos enhver "ordentlig" unlocker i dit område.....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-12-07 18:29

Der er en Gratis mulighed her Svend

http://www.unlocked.dk/

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-07 18:43

brug ikke iah's løsning da telefonen så skal sendes ind til sonofon ...
man kan ikke låse BB5 telefoner op med gratis koder ...

men ja ned i sonofon butikken de giver dig koden gratis da de ikke låser deres telefoner mere

D9N

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 21-12-07 19:59

Tak for svaret D9N.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-07 20:09

det var så lidt *S* og god jul

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 02:08

det var da samme svar jeg gav

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 02:59

ikke helt .. *S* for det er 2 mdr siden sonofon stoppede med at låse deres telefoner, så man nu kan få dem låst gratis op hos dem .... ikke helt det samme du skrev *S*

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 03:01

Men det er heller ikke helt sandt, som udgangspunkt bliver låste telefoner ikke låst gratis op får de er 6 måneder gamle, at nye telefoner ikke er låst er en helt anden sag

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 03:09

oki prøv at kontakte din lokale sonofon butik og hør om ikke det passer, for sonofon har selv været ude med pressemeddelelsen for ca 2 mdr siden hvor det stod bla 24 timer, og det er det samme min lokale sonofon siger ...

så du skal nok ikke være så stædig på det punkt *S*

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 03:10

Nu er det sådan at jeg er butikschef i en Sonofon butik Jeg burde kende vores interne politikker

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 03:30

oki så syns jeg du skal spørge din direktør ...

http://newz.dk/sonofon-ingen-simlaas-paa-nye-telefoner
http://mobilsiden.dk/?aId=5182
http://www.computerworld.dk/art/42377?a=rss&i=0
http://politiken.dk/tjek/digitalt/telefoni/article411669.ece
http://newz.dk/sonofon-ingen-simlaas-paa-nye-telefoner

ellers søg på google ... *S* alle sammen er fra 31/10 - 1/11 hvor man gik ud med meldingen ... så måske kender du alligevel ikke jeres interne politikker helt ...

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 03:37

Nu har jeg ike lige set dine links igennem, men det der er blevet meldt ud er at nye telefoner bliver solgt uden sim lås, af forskellige årsager (blandt andet af hensyn til porterende kunder).

Men det er ikke det samme som at sige at låste telefoner bliver låst gratis op indenfor de første 6 måneder, i øvrigt blev det allerede meldt ud 22. oktober.

Opsummering:
Køber du en telefon i en Sonofon butik er den ikke forsynet med sim lås.
Har du købt en mobiltelefon med simlås i en Sonofon butik kan den gratis oplåses når den er 6 måneder gammel.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 03:48

så syns jeg du skal læse links *S*

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 03:49

Det har jeg efterfølgende gjort, og jeg vil da gerne opfordre dig til at finde og eventuelt copy/paste det stykke tekst der beskriver at du gratis kan få låst din telefon op indenfor bindingsperioden.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 22-12-07 10:28

tak for debatten : jeg prøver i eftermiddag og henviser til jeres indlæg

glædelig jul alle sammen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 10:31

Ved ikke hvor i landet du er, men i den gode julestemning er du velkommen på Vesterbrogade 72 i København, så skal jeg låse den op

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 22-12-07 11:20

desværre i Vejle - ellers tak - jeg kommer først derover den 17. .1.2008

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 22-12-07 13:05

som afrunding har jeg besøgt sonofon og de åbnede den uden problemer, selv om jeg skifter til telmore. Glædelig jul.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 13:19

jamen nu fik så os en glædelig jul ...
og ja selvfølgelig gjorde de det ... Rasmus er jo en flink fyr *G*

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-07 13:25

D9N....

Mangler stadig lige din dokumentation

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-07 13:38

kortoververdene den er i 24 timer *S* , men da man ikke kan søge i deres artikler så er det lidt besværligt at finde dagen ... *S* og har desværre ikke lige tid til at kigge dem igennem lige i dag *S* men skal nok skrive den ind når jeg finder den ...

D9N