/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Tv tuner til bærbar
Fra : Superlars
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 24-09-01 16:55

Jeg vil gerne kunne se tv "når jeg er på farten". Jeg har altid min firma Thinkpad med og kunne forestille mig at der fandtes en "box" så antennesignalet blev læsbart for computeren.

Jeg har set nogle PCMCIA-kort hos www.margi.com, men de er meget dyre. Kan man ikke få noget til under 1.000 kr, når man ikke kræver at det er mere avanceret, end man kan se lidt nyheder og sport?

Med venlig hilsen

Superlars

Kommentar
Fra : Superlars

Dato : 24-09-01 18:13

Jeg ser ikke 1175 som under 1.000 kr.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 24-09-01 19:08

Superlars <Superlars.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg vil gerne kunne se tv "når jeg er på farten". Jeg har altid min
> firma Thinkpad med og kunne forestille mig at der fandtes en "box" så
> antennesignalet blev læsbart for computeren.

For det første er det her lidt en Mac-gruppe, så der er nok ikke så
meget hjælp at hente til din PC...

> Jeg har set nogle PCMCIA-kort hos www.margi.com, men de er meget dyre.
> Kan man ikke få noget til under 1.000 kr, når man ikke kræver at det er
> mere avanceret, end man kan se lidt nyheder og sport?

Når det er sagt tror jeg du skal være endog meget heldig hvis du finder
en producent der giver dig rabat på en TV-tuner hvis du lover kun at se
"nyheder og sport". For tænk hvis du satte dig ned og så film Jeg
har forresten betalt 1300,- for min TV-tuner så jeg ville da ikke brokke
mig over at skulle betale 1000,- til en bærbar...

Med Venlig Hilsen

Simon T

PS: Prøv evt. i dk.edb, eller dk.edb.hardware...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-01 19:50

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:
Jeg
> har forresten betalt 1300,- for min TV-tuner så jeg ville da ikke brokke
> mig over at skulle betale 1000,- til en bærbar...
>
Jeg overvejer også en TV tuner til en iMac DV+. Er det Hauppage myTV du
har? Duer den? Er USB ikke lidt for langsom til det?

hilsen
Sebastian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-01 20:58

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:
> Jeg
> > har forresten betalt 1300,- for min TV-tuner så jeg ville da ikke brokke
> > mig over at skulle betale 1000,- til en bærbar...
> >
> Jeg overvejer også en TV tuner til en iMac DV+. Er det Hauppage myTV du
> har? Duer den? Er USB ikke lidt for langsom til det?

Jo USB er for langsom til alt andet end mus & keyboard [indsæt
religionskrig]. Jeg har en B&W G3 og har et ProTV tunerkort fra ForMac.
Klart anbefalelsesværdigt, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så
meget.

Med venlig hilsen

Simon T

Godkendelse af svar
Fra : Superlars

Dato : 26-09-01 13:13

Tak for svaret Simon T.

Jeg prøver i andre nyhedsgrupper (hvad er dk.edb?).

Det må kunne lykkes at finde et billigt alternativ, ellers går jeg i gang med at producere selv.

MVH

Superlars

Kommentar
Fra : mlh

Dato : 03-05-02 14:13

Jeg er i øjeblikket selv igang med at søge efter et TV Tuner PCMCIA kort til min bærbar og kan se i har haft emnet oppe her! - Lars fandt du en løsning? Eller er der andre der kan komme med en god løsning? Beløbet er i mit tilfælde ikke så afgørende, men må godt være under kr. 2500,- Jeg har WindowsXP på min bærbar, så kortet skulle kunne bruges enten ved dette system!

Jeg er også interesseret i at høre omkring USB TV Tuner såfremt der er nogle der kender et produkt med en god billedkvalitet.

Med venlig hilsen

Michael