/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
udstødningsmanifold
Fra : jeba
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 21-12-07 12:19

Hej! Jeg har een afverdens bedste biler, Toyota Carina 1991, som nu har kørt 365000 km. uden
problemer før nu, hvor, udstødningsmanifolden har fået revner. Og det kan høres!
Har nogen et godt forslag til reparation ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 12:27

Skift den....

Alt andet vil da være idioti

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-12-07 12:35

Kommer an på hvilken mekaniker du har. Er han god til og svejse så kan det godt lade sig gøre, men man skal være opmærksom på det ikke er en rep. som skal holde de næste 100000 km.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-12-07 12:39

Forhør dig ad hvad den koster. derefter forhør ad ved en hugger om prisen, og har du ikke flair for selv at skifte den, så spørg om de vil gøre det for dig.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 21-12-07 13:49

Man repårerer ikke på en udstødningsmanifold, den skal udskiftes. Mvh. K.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-07 15:02

Hvis svejsningen laves fagligt korrekt holder manifolden mindst lige så godt som en ny.

Det gælder om at finde alle revner, også de mikrospopiske. Måske skal de først skæres op for at man kan komme til at lave rigtige svejsninger i dybden.
Kvalitetssvejsning er ikke bare at klatte ovenbå hvor der er direkte synligt hul.

Men arbejdet er større end en udskiftning og der er langt mellem rigtige svejsere i autobranchen.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-12-07 15:45

For at kunne svejse den skal den jo afmonteres. Tiden og ulejligheden med at sætte den i igen
er jo det samme som at montere en ny, og prisen for at få den svejst er sikkert større end for en ny. Mvh. K.

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 29-12-07 00:50

Køb en ny ved en hugger, denne har kørt 365.ooo, er det ikke ved tiden at sige den har tjent værnepligten. kan vel monteres for en tusse enten orange, eller hos et mindre værksted...

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 03-02-08 07:37

Jeg har svejst flere minifolder, men aldrig på alm. biler. Det er noget der tager tid og kræver snilde. Køb en brugt ved en hugger. Hvis du kender en god én koster den mindre end en times arbejde på den gamle.
Mvh Thomas