/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Msn koste penge?
Fra : idaw
Vist : 960 gange
50 point
Dato : 20-12-07 21:16

Hej!!

Fik lige denne mail, det er vel fup?

Hei:
Dette er Andy og John, MSN: planleggerne. Beklagerforstyrrelsen, men vi holder på at lukke msn. Dette på grund af ataltfor mange uforstående mennesker tar ibruk alle vores navne (enperson lager flere forskjellige brukere-navne), vi har kun 578forskjellige navn igjen. Har du lyst til at lukke msn, IKKE SEND DETTEVIDERE. Har du lyst til at beholde msn, SEND DENNE MAILEN TIL ALLE DUHAR på adresselisten. Dette er ikke fup.
Vi stenger brukeren. Sendvidere takk. DU SOM IKKE SENDER DENNE MAILEN VIDERE, BRUKEREN DIN VILBLI lukket OG DU BLIR NØDT TIL Å BETALE £10.00 FOR VIDERE BRUK. SENDTIL ALLE PERSONER DU HAR LAGT TIL. NÅ VET DU HVA DU SKAL GJØRE. IKKE TAPÅ VIDERESEND eller SVAR. KOPIER HELE MAILEN. GÅ TILBAKE TIL>INBOXOG KLIKK NY OG LEGG TIL. TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN.

Hejalle sammen. Jeg sender normalt ikke sådan mails som dette videre, menjeg har tjekket på internettet og det er sandt. Fra og med 1.1 skal manbetale for at bruge MSN og mail, med mindre at vi sender denne mail tilmindst 18 personer. Gå selv ind og se på adressen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/1189119.stm.Når du har sendt denne til minst 18 personer blir msn mannen din blå.Tryk ikke på videresend, for det er ofte folk ikke bryder sig om det.
Tak for opmærksomheden.

Fik den fra en veninde, så afsender adr er ikke en msn adr...
Men men men, det lyder sgu langt ude, hvad siger I?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-12-07 21:21

Ja det er fup. Den har været rundt for ca ½ år siden før

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 20-12-07 21:24

Jeg så cirka samme besked for 1½ år siden - bare på engelsk, men msn er endnu ikke lukket, så jeg tror bestemt ikke du har grund til at være nervøs. Bare bliv ved med, at bruge MSN som du plejer. Som sagt har jeg fået den bedsked før og MSN er ikke lukket - heldigvis.

For mig virker mailen ikke proffessionel på nogen måde. En fra Msn firmaet ville ikke skrive på den måde. Jeg har fået en mail fra MSN firmaet og den så slet ikke sådan ud. Tro ikke på det!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-12-07 21:25

Det er kun for at få en masse mails i omløb. Der findes mange udgaver af den slags. Slet dem, og spar andre for ulejligheden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-12-07 21:32

FUP.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-07 21:33

Tror du også på julemanden

Det er et kædebrev, som kun er/bliver til irritation for dem, du evt. vil sende det videre til.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-12-07 21:46

MSN lukke ???

Afregning i £ ??? når Microsoft er amerikansk....

Og så på ubehjælpsomt norsk.....

Så hvis du på nogen måde er i tvivl om, at det er langt ude.....så håber jeg du nu er overbevist om at det ER langt ude.....og du burde måske gøre din vendinde opmærksom på, at hun ikke skal tro på alt hvad hun læser!

En god portion sund skepsis har aldrig været af vejen....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-12-07 21:54

Så er det vist slået fast, at det er en snyde mail.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-07 23:29

Denne besked er skrevet af en tumpe, som lider af kontaktbesvær, og som sikkert skal sidde og kede sig hele juleferien.
Ignorere sådanne beskedder, og husk at den sidste tosse ikke er født endnu!

Hav en fortsat god og kontaktrig jul !!!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 21-12-07 09:15

Jeg fik under overskriften "Polsk virus" følgende:
"Da vi ikke har nogen elektricitet, computere eller programmeringserfaring, er dette en manuel virus. Vær venlig at slette alle filerne på din harddisk, og send bagefter denne virus videre til alle i din adressedatabase.

Vladistok Putykian "

Er det alvorligt? Kan jeg prøve først at køre en virusscanning, eller vil det ødelægge mere end det gavner?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 11:35

"henrikkrebs" - hvis du vil være nogenlunde sikker på at få scannet for denne type virus - så bør du nok først indstille din comp. til polsk tastatur.