/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
2 SMS toner på en telefon
Fra : 1003
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 19-12-07 21:05

Hejsa
Jeg står og skal bruge en telefon, hvor man kan tildele SMS toner forskellig lyd.
eks.

har et hus i sverige og et sommerhus i jylland, med SMS styring af varme og alarm.
når jeg får en alarm derfra, skal tonen kunne vække mig, hvis jeg sover, men er det en sms fra venner og familie, skal den "bare" lyde "normalt".

er der nogen, der ved om den findes ???????

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-12-07 21:12

Hvad med bare at have en telefon med et taletidskort til det formål...
Ellers skal du have en telefon der kan have forskellige toner - bestemt af A-nummer infomation...
Har ikke hørt om mærker det har det.
De fleste Nokia har A_nummer bestemte ringe toner... Men deter jo ved alm. tale opkald.

Kommentar
Fra : 1003

Dato : 19-12-07 21:21

De fleste telefoner med respekt for sig selv, har A-nummer ringning. men ikke til SMS..

fidusen med at der skal være 2 toner, er at jeg netop ikke gider 2 telefoner i lommen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 21:28

Dovenskab er en dyd - og du modtager vel ikke så mange smser om natten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 21:29

Bortset fra det kan det vist IKKE være nogen løsning at skulle stole på man vågner pga. en sms....

Kommentar
Fra : 1003

Dato : 19-12-07 23:01

Det er ikke sagen.....
Jeg vågner ved den mindste lyd.....
men jeg skal kunne bruge telefonen i dagtid, og der er alarmen også slået til, og jeg vil kunne kende forskel på Lyden uanset tidspunkt.

men det tyder ikke på at sådan en telefon findes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 08:39

Din tydning er korrekt - men det kommer nok.....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-12-07 09:16

hvis jeg har forstået dig koregt så ønsker du en telefon der kan har individuele ringetoner/melodier så du kan høre forskel om det er fra dit sommer hus eller vennerne hvis det er rigtig opfatte så er svaret ja det gør der sony erissicon k800 og k810i understøtter dette

Kommentar
Fra : zith

Dato : 20-12-07 11:02

Jeg har en SE K800 og jeg tror ikke min kan da for jeg har da været hele mobilen rundt uden at finde noget kun med ringesignal ikke SMS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 15:10

thyfoon må lige forklare......

Mine kan heller ikke - og da slet ikke på SMSer....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-12-07 17:29

jeg tænke på noget andet det var ringetone og ikke sms så undskyld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 17:36

Jamen så er vi jo enige....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 17:41

Så din løsning må blive en dual-sim holder til mobilen så du kører med 2 forskellige numre.....

Om det så giver mulighed for forskellige opsætninger til de 2 numre - skal jeg lade være usagt....

http://www.mobileguru.co.uk/acatalog/SonyEricsson_Twin_SIM.html