/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine, "stift" tøj
Fra : uffer
Vist : 1024 gange
20 point
Dato : 18-12-07 18:37

Hej jeg har en 5 år gammel Bauknecht vaskemaskine som ellers har vasket tøjet godt, men fra den ene dag til den anden er tøjet blevet mærkeligt hårdt eller stift om man vil, det føles næsten helt tørt når man tager det ud også?? Det værste er dog håndklæderne, de der små frotté fætre ligger ligesom helt ned, så de ellers fine håndklæder kradser lige pludselig.
Jeg bruger den korrekte mængde vaske - og skyllemiddel som jeg hele tiden har gjort og har også nu prøvet med Minus Kalk og det hjalp heller ikke. Jeg har mærket på lågen og den bliver varm.
Er der nogen der kender til dette problem??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 19:08

da jeg havde lignende problem i min gamle maskine hjalp det at køre en 90graders vask med minuskalk - uden tøj.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 18-12-07 20:14

Skyllemiddel er godt til at smadre din vaskemaskine. Brug istedet klar lagereddike. Det virker ligeså godt, og du kan ikke luggte det i tøjet bagefter.

Ved dog ikke lige hvad der kan være galt med maskinen, men det er da et godt tip, når du nu skal ud og købe en ny

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-12-07 22:58

Ikke en hjælp til selve problemet, men...

Da skyllemiddel kom frem for mange år siden var jeg allergisk over for det fra første dag.
Dermed har jeg sparet naturen for en del.

Udover det suger tøj der har fået skyllemiddel ikke vædske så godt, prøv f.eks at vaske viskestykkerne uden og prøv resultatet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-07 00:15

Får den mon det vand ind den skal have ??? Der hvor vandtiførlsen sidder på maskinen er der et lille filter til at tage rust mm det er måske fyldt så den derved ikke får nok vand Det er mit umiddelbare bud.

Mvh Sune

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-07 01:35

Hold øje med maskinen under vask skylning og mellemcentrifugering.
Gætter på at den ikke tømmer ordentlig mellem, så den ender med sæberester og skyllemiddel i tøjet.
skyllemiddel gør ikke godt for ret meget tøj, og slet ikke bomuld. Tro ikke på reklamerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-07 01:37

Manllend tømning kan skyldes så meget.
har du tømt filteret for nylig ?. Er der bh sivere i klemme i pumpen ? Det sker hvis du glemmer vaskepose til den slags. Søm, hattenåle og ignende kan også give balladen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-12-07 08:26

Hattenåle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 10:43

Og mønter ståltråd legetøjsdimser sten fingerringe knapper lynlåsdimser elastikker hårsamme osv osv dette er bare et lille udpluk af fundne ting i vores filter Har osse vasket en mobiltelefon men den ku sku ikke komme helt til filteret men dø det ku den
Hav en afstressende 4 dage til jul dag
Mvh Sunowich