/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Smykkeglas
Fra : Dieter
Vist : 2546 gange
100 point
Dato : 18-12-07 13:04

Er der mon nogen der ved om man kan lave glasperler i dråbeform. De må gerne være ujævne, nærmaet som istapper.
Jeg har overhovedet ikke lavet perler endnu. Så jeg er på bar bund mht. dette emne.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-12-07 13:06

det kan man godt men er ikke klar over hvordan man gør det, Jeg kan selv kun finde ud af at lave de der perler somligner de glas perler til Pandora Armbåndene.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-12-07 13:09

prøv at checke hos firmaer som Panduro Hobby og deres konkurrenter
mvh
pbp

prøv at google (vælg dansk) hobby og glasperler (hver for sig og sammen)

mvh
pbp

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-12-07 13:15

Prøv gå på
www.anlaglas.com

Så skal du gå i Katalog og trykke på nr.9 fra oven. Den hedder: Moretti & Borosilikat.

Det er den type glas du skal bruge til fremstilling af Perler.

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 60 point
Dato : 18-12-07 13:18

Den åbner op i Adobe.

Ellers er der også www.ravstedhus.dk

http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 19-12-07 10:29

Tak for svaret Laika_pigen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-12-07 10:31

Det var eddermaneme ikke mange stjerner, du gav for det svar!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 10:46

hvor ringe må man ha lov til at svare!!! TUMPE!

Kommentar
Fra : Nna123

Dato : 30-03-08 13:59

Hvis du slev laver glasperler, over en brænder, så laver du en grundperle, gerne lidt tyk og lader den "hænge". Dvs du holder op med at dreje mandrellen rundt. Tag den lidt ud i den koldere zone af ilden, ellers kan det hurtigt gå for stærkt. Lad tyngdekraften forme perlen, den bliver fint dråbe-formet på denne måde. Du kan også vende mandrellen vertikalt, på den måde får du gullet til at gå den anden vej gennem perlen.

MVH Nna