/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Den er gal igen jeg er snottet
Fra : Bjarkan78
Vist : 1559 gange
200 point
Dato : 18-12-07 01:52

Jeg er igen blevet snottet jeg har været træt og snottet nu i 4 uger i træk.

Hver vinter når det bliver koldt bliver jeg snottet, jeg har tidligere haft problemer med polypper og burde nok have dem fjernet igen. bruger otrivin og flexonase til at holde det nede og det hjælper lidt, men jeg kan jo ikke bare fylde på.

Har nogen et råd eller kender nogen måske årsagen ?

Jeg kan også lige nævne at jeg bliver meget påvirket af cugaretrøg, og at der er røget meget i mit bardomshjem.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-12-07 07:07

Hej Bjarkan78

Jeg har desværre ikke meget tid i dette øjeblik, og hvis ikke spørgsmålet er lukket aften, så vil jeg meget gerne komme med mit svar.

venlig hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-07 07:45

Det kunne jo være astma

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-12-07 08:06

Og du kunne have underskud af C-vitamin.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 08:50

Det er under alle omstændigheder ikke godt at fylde dig med de der reklamefremstøds medikamenter som du nævner Kammilethe har en dokumenteret effekt Min mor har et gammelt råd om at spise et helt peberkorn om dagen (sluge) som også hjælper på folk med konstant kolde fødder Æggeblomme sukker (røræg)kogende vand og rom i dejlig romtoddy Hvis du er helt tillukket i næse svælg så kog vand hæld i en vaskebalje hovedet indover og et håndklæde udover hoved fad indånd dampen Bruger selv disse råd som hjælper i vores familie
Mange hilsner og god bedring
Suno

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 18-12-07 09:07

...et simpelt råd der 90% sikkert virker: hold dine fødder varme og tørre!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 09:25

ang træthed så er vi jo lige på vippen til lysere tider Det er mørkt når man står op og når man har fri (alm arbejde) Så en vigtig ting er at suge lys til sig øjnene op i himlen og er det ikke muligt kan man faktisk købe en antidepressiv lampe med lys som minder om ægte dagslys at kigge ind i som også skulle hjælpe på din træthed Altså hvis det ikke skyldes manglende søvn eller lign.

Hav en god dag suno

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 18-12-07 09:52

Prøver at spise rimeligt sundt og fryser ikke og holder mig altid tør, jeg er studerende og render ikke rigtig rundt og bliver våd.

angående astma hvordan kan det udmynte sig som snot ?

og nej alt det medicin junk er nok ikke godt men det virker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-07 10:01

Citat
angående astma hvordan kan det udmynte sig som snot ?

Astma medfører forøget slimproduktion.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=astma&meta=

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-12-07 10:02

Du kunne for den sags skyld vel have en form for allergi, og det vil en læge kunne konstatere.
Vores datter er f.eks. overfølsom på granjuletræ i stuen, og visse blomster (ikke alle) i hjemmet.
Det med juletræet, løste vi ved at købe et plasticjuletræ, og når det er pyntet er det ikke nemt at se forskel.
Og det med blomsterne, fandt vi efterhånden udaf, hvilke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-07 10:05
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 10:56

Det lyder som allergi.
Gå til øre-næse-halslæge og bliv kigget igennem (det er gratis og du behøver ikke henvisning)
Irriterede slimhinder, snorken og langvarige forkølelser er netop symptom på allergi. Nu skriver du flixonase (går ud fra det er hvad du mener) og det er netop et håndkøbsmiddel mod allergi.

Stop Otrivinen - den kan give netop de bivirkninger du taler om ved længere tids brug (man bliver afhængig).

Under alle omstendigheder skal du afsted til lægen - varme fødder holder ikke fx pollen på afstand du skal derimod rettes op så du kan modstå det du har allergi imod.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-12-07 21:43

Hej Igen

Der er sandelig kommet rigtigt mange gode råd.

Jeg har lige en lille supplering, til den med dampen, hvor du står med et klæde over hovedet, her ville det gøre godt, hvis det var kamille te damp.

Otrivin o.l., opfatter jeg som gift for slimhinderne, og ved brug over 10 - 14 dage, skader det slimhinderne, så de udtørre, og slimhinderne blive endnu mere sarte, nærmest sprøde, hvilket godt kan give problemer med næseblod.

En snotnæse løber, men et paradoks er, at næsen snotter, grundet tørre slimhinder.

Så måske skulle du kigge lidt på dit indeklime, med hensyn til, hvor tør luften er.

Og slutteligt vil jeg komme med et 100 år gammelt husråd. som vi alle i vores familie bruger, ved influenza og løbe næse.

Vi køber ganske enkelt en lille flaske Amerikansk Olie, hvor vi så med en vatpind, kommer en stor dråbe i hver næsebor, når vi har lagt os i seng om aftenen.

Bliver det til en Morfar midt på dagen, er det også muligt at gøre det der.

Fordelen her er, at slimhinderne "tror" at de er fugtige, og dermed bliver snot produktionen mindre.

venlig hilsen

vedikkealt

PS. Inden de næste 25 indlæg, handler om, at det er et afføringsmiddel, og at man - undskyld mig - skidder sig ihjel, er IKKE rigtigt, og Amerikansk Olie er et rent naturprodukt, i modsætning til de skadelige kemiske midler, der er i Otrivin o.l.

God bedring

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-07 09:31

Citat
Så måske skulle du kigge lidt på dit indeklime, med hensyn til, hvor tør luften er.

Anbefalet luftfugtighed 55%.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-12-07 07:03

Hej Bjarkan78

Har du fået styr på næsen ?

Og har du fået afprøvet nogle af de gode råd, der her i tråden er nævnt ?

Og så kom jeg i tanker om, om du bor i beton byggeri ?, hvor der kan være direkte træk, fra udsugnings kanaler ?, eller for den sags skyld piv utætte vinduer, der kunne trænge til nogle gummilister, eller indgangs / altan dør.

En god udluftning er godt, men træk er direkte skadeligt for ens slimhinder, og dertil kan træk også give problemer med muskel spændinger.

Venlig hilsen og godt Nytår til dig, og selvfølgelig i tilgift, en God bedring.

vedikkealt